برای داشتن یک روتین صبحگاهی موفق باید به چه مواردی توجه کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

روتین صبحگاهی موفق

یک روتین صبحگاهی موفق هیچ وقت با اخطار ساعت شروع نمی شود. یک روتین صبحگاهی موفق هیچ وقت با نوشیدن قهوه آغاز نمی شود. یک روتین صبحگاهی موفق به برنامه ریزی احتیاج دارد. یک روتین صبحگاهی …

از شوک دادن به خود هنگام صبح دوری کنید

اکثر ما روز خود را با آلارم ساعت گوشی شروع می کنیم. آلارم ساعت کاری جز شوک دادن به ما ندارد. جالبه ما برای اینکه صبح از رختخواب خود بلند بشیم، حاضریم یک شوک بزرگ به خودمون بدیم که تا پایان شب حال خوب را از ما بگیرد!

بیایید به برنامه خواب خود اهمیت بدهیم. ببینیم در روز چند ساعت خواب شبانه برای سلامت سیستم بدنمان کافی است. اینکه می گویند همه افراد باید در روز ۸ ساعت بخوابند، کاملاً اشتباه است. میزان خواب بدن هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. در مورد این موضوع در این مطلب بیشتر صحبت کرده ایم.

بیاییم صبح ها بدون آلارم گوشی از خواب بیدار شویم و عادت کنیم چشمانمان را بدون هیچ اخطاری به طور طبیعی باز کنیم.

روتین صبحگاهی موفقکافئین هنگام شروع روز ممنوع

اکثر ما عادت کردیم که روز خود را با یک نوشیدنی کافئین دار مثل قهوه شروع کنیم. بدن ما هنگام صبح به دلیل ترشح هورمون کورتیزول هوشیار کاملی دارد و اصلاً نیازی نیست در این زمان ها کافئین مصرف کنیم. راحت تر بگوییم بدترین زمان مصرف قهوه در روز هنگام صبح است.

پس یک روتین صبحگاهی موفق به هیچ عنوان با نوشیدن یک فنجان قهوه شروع نمی شود.

حتماً بخوانید: بهترین زمان مصرف قهوه چه موقع است؟

به فکر سرحال شدن باشید

اگر وقت دارید صبح ها یک تایم نیم تا یک ساعته را به ورزش اختصاص دهید. ورزش صبحگاهی تأثیر زیادی در خلق و خوی ما دارد و سبب می شود ما ادامه روز را با اخلاقی خوش بگذرانیم.

حتماً لازم نیست که شما برای داشتن یک برنامه ورزشی به باشگاه بروید یا ورزش های سنگین انجام دهید. همین پیاده روی می تواند ورزش خوبی برای شما باشد.

روتین صبحگاهی موفقبرنامه ریزی از شب قبل

صبح ها اصلاً زمان خوبی برای برنامه ریزی کارهای روزانه نیست. اگر شما از شب قبل برنامه روز خود را بدانید، مطمئناً شما با آرامش ذهنی و بدون استرس از خواب بیدار می شوید.

آخرین روز شما

هر روز صبح از خودت بپرس که اگر این آخرین روز تو بود، همین کاری را انجام می دادی که الان داری انجام میدی؟

پاسخ شما به این سؤال اهمیت زیادی دارد. اگر چند روز پشت سرهم به این سؤال پاسخ نه دادید، مطمئن باشید یک جای کار مشکل داره.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }