هنگام نگهداری از گیاه ناز یخی به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

ناز یخی از گیاهان محبوب بین افرادی که منزلشان حیاط دارند، هست و می شود این گیاه زیبا را بیشتر در فصول گرم سال در حیاط خانه های افراد مشاهده کرد. اگر قصد دارید گیاه ناز یخی را در باغچه خود بکارید مطالعه این مطلب شاید برایتان مفید باشد.

آبیاری

گیاه ناز یخی از آن دست گیاهانی است که زیاد احتیاجی به آبیاری ندارد. شما برای آبیاری این گیاه باید اجازه دهید که سطح خاک تا عمق ۳ سانتی متر کاملاً خشک شود و بعد اقدام به آبیاری کنید. توجه داشته باشید که آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه این گیاه می شود.

نور

معمولاً گیاهان گوشتی برای پربرگ شدن و گلدهی به نور مستقیم احتیاج دارند. گیاه ناز یخی در طول روز به ۶ تا ۸ ساعت نور احتیاج دارد.

دما

گیاه ناز یخی به دمای بالا و نور خیلی علاقه دارد. برای همین که در محیط های سایه برگ هایش زرد و فاصله آنها از هم زیاد می شود. فقط توجه داشته باشید که این گیاه تا دمای ۲ درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند.

هرس کردن

برای هرس این گیاه نصف ساقه های بلند را کوتاه کنید. بهتر است بدانید که هرس می تواند گیاه را تحریک به تولید ساقه های جدید و گلدهی کند.

حتماً بخوانید: علت ریزش و زرد شدن برگ های گیاه کراسولا خرفه ای چیست؟

خاک

ناز یخی از آن دست گیاهانی است که زیاد به خاک مخصوصی احتیاج ندارد. ترکیب خاک باغچه و خاک برگ می تواند خاک خوبی برای رشد این گیاه باشد.

کودهی

شما برای کودهی این گیاه کافی است فصل بهار و تابستان هر ۲۰ روز یکبار با کود کامل اقدام به کوددهی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }