پیشگیری از دندان درد با رعایت چند نکته سادهزمان مطالعه : ۲ دقیقه

دندان درد

شاید از خیلی از ما بپرسند که بدترین دردی که در دنیا احساس کرده اید چیست، در جواب بگوییم دندان درد. بله یکی از بدترین دردهای دنیا برای انسان دندان درد است که بیشتر این مشکل هنگام پوسیدگی دندان ها پیش می آید. پوسیدگی دندان ها باعث می شود عصب های دندان شما آسیب ببینند و آن زمانی که عصب ها صدمه ببینند، دندان درد شما هم آغاز می شود.

این روزها به دلیل مصارف بیش از حد خوراکی های قندی و اسیدی در جامعه ی انسانی شاهد پوسیدگی دندان ها در اکثر افراد هستیم. حال باید برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها چی کار کرد؟ یا بهتر بگوییم راه پیشگیری از دندان درد چیست؟

پیشگیری از دندان درد

حتماً بخوانید: درمان دندان درد با چند روش خانگی

از کجا بفهمیم که دندان پوسیده است؟

دندان های پوسیده یک مشخصات خاصی دارند. اگر بخواهیم به این مشخصات اشاره کنیم باید بگوییم که دندان ها در شرایط سلامت دارای یک رنگ سفید هستند و هیچ لک و سیاهی در خود ندارند. پس هر زمان که شما بر روی دندان های خود لک یا سیاهی دیدید، حتماً به دندانپزشک مراجعه فرمایید.

جرم گیری دندان ها

یکی از علل بوی بد دهان می تواند جرم های دندان های ما باشد. این جرم ها بیشتر به علت بذاق دهان، استفاده نکردن از اقلام بهداشتی و جرم گیری نکردن، بر روی دندان ها تشکیل می شود و بعد از مدتی باعث پوسیدگی دندان های سالم می شود. پس سعی کنید هر سال این جرم ها را توسط دندانپزشک مورد نظر از بین ببرید.

دندان درد

استفاده بیش از نوشیدنی های گاز دار

یکی از مضرترین نوشیدنی های روی کره زمین نوشابه های گاز دار هستند، که امروزه اکثر ما در کنار وعده های غذایی خود میل می کنیم. باید بگوییم که نوشابه های گازدار به دلیل ساختار اسیدی که دارند می توانند صدمات زیادی به دندان های ما تحمیل کنند و باعث پوسیدگی دندان های ما شوند.

حتماً بخوانید: آیا نخ دندان برای سلامت دندان ها مفید است؟

استفاده بیش از حد شیرینیجات

استفاده بیش از حد از مواد قندی و شیرینیجات می تواند آسیب های جبران ناپذیری به دندان ها تحمیل کند و در طی زمان های طولانی باعث پوسیدگی دندان های سالم شود. سعی کنید بعد از مصرف مواد غذایی قندی حتماً دندان های خود را با آب شستشو دهید.

دندان درد

حرف آخر

سعی کنید هر شش ماه یک بار برای معاینه دندان های خود به پزشک مراجعه کنید و هر یک سال یک بار دندان های خود را جرم گیری فرمایید تا از مشکلاتی قبیل پوسیدگی و دندان درد پیشگیری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }