چگونه زیر بغل سفید داشته باشیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تیرگی زیر بغل

حتماً برای شما هم پیش آمده که در باشگاه های ورزشی از انجام حرکات بارفیکس خجالت بکشید و یا اگر شما خانم باشید از پوشیدن بعضی از لباس های مجلسی اجتناب کنید. دلیل تمامی این مشکلات چیزی نیست جز تیرگی زیر بغل که بر اثر رعایت نکردن بعضی نکات ساده در سبک زندگی به وجود می آید.

در ادامه مطلب شما را بیشتر با موضوع تیرگی زیر بغل آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

علت تیرگی زیر بغل

تمامی علل تیرگی زیر بغل برمی گردد به سبک زندگی نادرست ما. حال این سوال مطرح می شود که منظور از سبک زندگی نادرست چیست، که باعث تیرگی زیر بغل می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده مکرر از تیغ ژیلت برای اصلاح موی زائد زیر بغل، استفاده از دئودورانت هایی که در آن ها الکل و مواد آلومینیومی وجود دارد، دیابت نوع ۲، عفونت های پوستی، تعریق بیش از حد، پوشیدن لباس های تنگ، پوشیدن لباس هایی با الیاف منصوعی، رعایت نکردن بهداشت فردی، اضافه وزن و اختلالات هورمونی از مواردی هستند که باعث تیرگی زیر بغل می شود.

حتماً بخوانید: چگونه با بوی بد تعریق مبارزه کنیم؟

حال زمان رهایی از تیرگی زیر بغل فرا رسیده و شما دیگر می توانید به راحتی هر نوع لباسی که می خواهید بر تن کنید و از فعالیت در اماکن ورزشی خجالت نکشید.

لیزر

لیزر درمانی علاوه بر اینکه موهای زائد شما را از بین می برد، باعث روشن شدن پوست شما هم می شود.

آب لیموترش

لیموترش به دلیل حالت اسیدی بودنش می تواند یک سفید کننده پوست بسیار خوبی باشد. کافی است شما مقداری آبلیمو را به ناحیه زیر بغل خود بمالید و به مدت ۵ الی ۱۰ صبر کنید و سپس با آب سرد محل مورد نظر را شستشو دهید.

توجه داشته باشید تکرار مکرر این عمل می تواند شما را به پوستی روشن در ناحیه زیر بغل نزدیک کند.

حتماً بخوانید: فواید عجیب جوش شیرین

جوش شیرین

یک از سفید کننده های بسیار خوب برای پوست بدن جوش شیرین است. شما کافی است مقداری جوش شیرین را با آبلیمو مخلوط کنید و محلول بدست آمده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی محل مورد نظر قرار دهید و سپس زیر بغل خود را شستشود دهید.

باید بگوییم که جوش شیرین علاوه بر روشن کردن پوست زیر بغل، می تواند در کاهش تعریق ناحیه زیر بغل مؤثر واقع شود.

حتماً بخوانید: چند روش ساده برای درمان تعریق بیش از حد بدن

بوتاکس

یکی از شیوه های درمانی تعریق بیش از حد، ترزیق بوتاکس به محل مورد نظر است. حال افرادی که دچار تعریق بیش حد در ناحیه زیر بغل هستند، می توانند اقدام به تزریق بوتاکس به زیر بغل خود کنند، تا هم تعریق آن ها کاهش یابد و هم پوست زیر بغل آن ها روشن شود.

روغن برگ چای

از علل بوی بد تعریق واکنش عرق با باکتری ها است. حال روغن برگ چای به کمک شما آمده تا با خاصیت میکروب ضدایی خود باکتری ها را از بین ببرد و از بوی بد تعریق شما جلوگیری کند و در آخر پوست ناحیه زیر بغل شما را سفید کند.

برای بهره مند شدن از این روش درمانی کافی است مقداری روغن برگ چای را با آب مخلوط کنید و در طی شبانه روز به ناحیه زیر بغل خود بمالید.

حتماً بخوانید: فواید آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان پر خاصیتی است که می تواند شما را در درمان تیرگی زیر بغل کمک بسیار زیادی کند. این گیاه با ارزش می تواند پوست شما را لایه برداری کند و به شما پوستی تازه ای هدیه دهد. شما برای اینکه از این روش برای درمان تیرگی زیر بغل خود استفاده کنید، کافی است از عطاری ها یک عدد برگ آلوئه ورا تهیه کنید و داخل برگ را استخراج کنید و سپس ماده استخراج شده را به ناحیه ی زیر بغل خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه محل مورد نظر را شستشود دهید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }