الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد بدنزمان مطالعه : ۳ دقیقه

الکترولیز

این روزها از بین بردن موهای زائد بدن یک دغدغه بزرگ بین افراد به خصوص خانم ها بشمار می آید. اکثراً افراد برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از لیزر استفاده می کنند. اما تأثیر کوتاه مدت لیزر بر رشد مو کمی سبب شده افراد از این روش زیبایی فاصله بگیرند و روش الکترولیز را جایگزین لیزر کنند.

الکترولیز چیست؟

این دستگاه به واسطه سری سوزنی شکل خود که از یک تار مو نازک تر است به دهانه فولیکول مو جریان الکتریکی وارد می کند و سبب اختلال در سلول های رشد مو و آسیب رسیدن فولیکول مو می شود و از رشد دوباره مو جلوگیری می کند.

مزایای الکترولیز

  1. برای انواع پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. نتیجه آن اثربخش تر از دیگر روش ها است.
  3. رشد مو را به طور کل متوقف می کند.

معایب الکترولیز

  1. برای از بین بردن کامل موها نیازمند تعداد جلسات زیادی هستید.
  2. اگر شیوه قبلی شما برای از بین بردن مو به فولیکول مو صدمه زده باشد و سبب بد شکل و خم شدن آن ها شده باشد، سوزن الکترولیز به سختی وارد ریشه می شود.

الکترولیزعوارض الکترولیز

خوشبختانه این شیوه درمانی برای از بین بردن موهای زائد هیچ عوارضی ندارد و کاملاً یک روش ایمن محسوب می شود. البته احتمال عفونت و زخم در صورت استفاده از سوزن غیر استریل وجود دارد.

چه ناحیه از بدن را می شود الکترولیز کرد؟

  1. موهای زائد صورت
  2. موهای زائد زیر بغل
  3. موهای زائد سینه و شک
  4. موهای دست و پا
  5. موهای خط بیکینی

بعد از الکترولیز به چه مواردی توجه کنیم؟

پوست شما ممکن است بعد از انجام دچار التهاباتی چون قرمزی و لک های پوستی شود، اما همه ی این عوارض به مرور زمان از بین می روند و جای نگرانی برای شما نمی گذارند. اما شما باید تا ۲۴ ساعت بعد از انجام الکترولیز از تحریک فولیکول موی خود اجتناب کنید.

  1. پرهیز از آرایش کردن
  2. پرهیز از قرار دادن پوست در معرض نور آفتاب
  3. پرهیز از هر فعالیتی که سبب تعریق می شود

تفاوت بین لیزر و الکترولیزتفاوت بین لیزر و الکترولیز

هر دو روش از بین بردن موهای زائد، روشی کاملاً ایمن و مؤثر است. اما یک تفاوت بزرگ بین لیزر و الکترولیز در از بین بردن همیشگی موهای زائد است. البته شما برای دستیابی به این نتیجه باید بین ۱۵ الی ۳۰ جلسه الکترولیز را انجام دهید و کاملاً روند درمان را تکمیل کنید.

آیا این روش درمانی درد دارد؟

آستانه درد هر فرد با فرد دیگری متفاوت است و باید توجه داشته باشید که احساس درد در هر ناحیه بدن متفاوت است. درد ناشی از الکترولیز همانند یک حس سوزش هست و آنقدر زیاد نیست که شما را آزار دهد.

آیا خانم های باردار می توانند الکترولیز انجام دهند؟

هنوز هیچ تحقیقاتی اثبات نکرده که الکترولیز برای خانم های بارداری مضر است یا خیر. پس بهتر است خانم ها بعد از دوران بارداری برای از بین بردن موهای خود به روش الکترولیز اقدام کنند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }