چگونه موهای زائد بدن را از بین ببریم؟ + شیوه های اصلاح موی زائد بدنزمان مطالعه : ۵ دقیقه

اصلاح موی زائد بدن

اصلاح موی زائد بدن از دوران دیرین تا به امروز یکی از دقدقه های بزرگ زنان بوده است. اما امروزه وجود تکنولوژی های نو در این عرصه کمی از دقدقه های خانم ها در زمینه ی اصلاح موی زائد بدن کاسته شده است. البته باید بگوییم که اصلاح موی زائد بدن برای آقایان هم امروزه یک مسئله بزرگ به حساب می آید و بسیاری از آقایانی که ورزش های حرفه ایی مثل بدنسازی را دنبال می کنند، دوست دارند بدنی بدون مو داشته باشند تا عضلاتشان بهتر دیده شود.

استفاده صحیح از تیغ ژیلتتیغ ژیلت

یکی از شیوه های قدیمی اصلاح موی زائد بدن استفاده از تیغ ژیلت است. این شیوه اصلاح مو امروزه هم در بین مردم رواج دارد و بسیاری برای از بین بردن موی زائد بدن خود از تیغ ژیلت استفاده می کنند.

حال موضوعی که باعث می شود این شیوه اصلاح مو را قدیمی جلوه دهد و بسیاری تمایل به استفاده از این روش را نداشته باشند، حساسیت پوستی، خارش پوست، رویش سریع مو و جوش زدن پوست بعد از اصلاح است. البته توجه داشته باشید که این شیوه اصلاح می تواند موها را زخیم کند و باعث تیره دیده شدن پوست شما شود.

استفاده صحیح از تیغ ژیلت

ابتدا پوست خود را با آب گرم شستشو دهید و بگذارید منافذ پوستتان باز شود، بعد پوست خود را با ژل اصلاح مو بپوشانید و سپس تیغ را در جهت رویش مو بکشید. البته اسکراب پوست قبل از انجام اصلاح می تواند موهای زیر پوستی شما را خارج کند و به کیفیت اصلاح شما بی افزاید.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان برای لغزنده کردن پوست خود از صابون استفاده نکنید، زیرا صابون پوست شما را خشک می کند و باعث التهاب پوست شما بعد از اصلاح می شود.

برای اینکه بعد از اصلاح پوستتان دچار حساسیت نشود حتماً از نرم کنندهای طبیعی پوست استفاده کنید و پوست خود را چرب نگه دارید.

اپلاسیون برای اصلاح مو بدن

وکس مو (اپلاسیون)

یکی دیگر از شیوه های رایج برای اصلاح استفاده از وکس مو است.

این روش اصلاح موی زائد به این صورت انجام می گیرد که ابتدا پوست را با پودر مخصوص اپلاسیون می پوشانند و بعد مایع ذوب شده اپلاسیون را به وسیله چوب های مخصوص در جهت و خلاف جهت رویش مو می کشند، سپس بعد از اینکه مایع اپلاسیون خشک شد، آن را با سرعت بالا و در خلاف جهت رویش مو از پوست بر می دارند.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از التهاب پوست حتماً پوست خود را بعد از اصلاح با یک نرم کننده مرطوب نگه دارید.

اپیلاتور

دستگاه اپیلاتور

دستگاه اپیلاتور هم مانند اپلاسیون عمل می کند و تنها فرق آن این است که شما دیگر نیاز به وکس و پد اپلاسیون ندارید. این روش بسیار راحت تر و مؤثرتر از اپلاسیون است. در این روش زیاد کثیف کاری استفاده از وکس مو را ندارید و به راحتی با یک دستگاه تمامی عملیات اپلاسیون را انجام می دهید.

دستگاه لیزر برای اصلاح مو بدن

لیزر موهای زائد

مؤثرترین و راحت ترین شیوه ممکن برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده از لیزر است. در این روش شما بعد از اصلاح مو تا حدود ۶ هفته رویش مجدد مو را نخواهید داشت. یکی از خوبی های این روش این است که شما بعد از حدود ۶ الی ۸ جلسه تکرار موهای زائد بدنتان بسیار کم شده و شاید دیگر موی زائدی در بدنتان رشد نکند.

حتماً بخوانید: قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید به چه مواردی توجه کنیم؟

شما برای استفاده از این روش می توانید به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید و یا اگر توانایی مالی خرید دستگاه خانگی لیزر را دارید خودتان این کار را انجام دهید. نکته مهم در استفاده از این روش این است که شما باید حواستان باشد که پوستتان نسوزد و برای این کار حتماً آگاهی های لازم را داشته باشید.

دکلره مو برای اصلاح مو بدن

دکلره کردن موی بدن

این روش برای افرادی که موهای بدنشان بسیار کم و کوتاه است بسار مؤثر است. در این روش دیگر نیازی برای از بین بردن مو زائد ندارید. فقط باید توجه داشته باشید که برای انجام این کار به یک کلینیک زیبایی مراجعه کنید، زیرا اگر ماده دکلره زیاد روی پوست بماند باعث زردی پوست بدن می شود.

سنگ پا

سنگ پا

این روش برای افرادی که موی بدنشان بسیار کم و نازک است بیشتر کاربرد دارد.

شیوه استفاده از این روش این است که شما پوست خود را مرطوب کرده و سنگ پا را به آرامی به صورت چرخشی بر روی پوست خود می کشید. توجه داشته باشید فشار زیادی در این روش باعث ایجاد زخم بر روی پوست شده است و می تواند پوست شما را به شدت ملتهب کند. در کل این روش را برای هیچ فردی تجویز نمی کنیم و بهتر است از شیوه های دیگر استفاده کنید.

اصلاح موی بدن آقایان

دستگاه اصلاح موی بدن آقایان

این دستگاه بیش تر برای آقایان استفاده می شود و برای خانم ها هیچ کاربردی ندارد. شما می توانید با اصلاح موی بدن خود با این دستگاه تا حدود ۲ هفته از داشتن موهای بلند در بدن خود در امان باشید.

حتماً بخوانید: با تمامی دستگاه ها و کاربردهای لیزر موهای زائد آشنا شوید؟

حرف آخر

اگر بخواهیم جمع بندی کنیم باید گفت مؤثرترین روش برای اصلاح موی بدن امروزه استفاده از لیزر است. شاید قیمت استفاده از این روش بالا باشد ولی بعد از مدتی استفاده از لیزر شما را  از رویش مجدد موهای زائد راحت می کند و دیگر شما احتیاجی به شیوه های سخت از بین بردن موی بدن ندارید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }