افرادی که مبتلا به اختلال نمایشی هستند چه ویژگی هایی دارند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تا حالا با افرادی ارتباط داشته اید که خیلی راحت همرنگ جامعه می شوند و در زندگی به دنبال تجمل گرایی و مدگرایی هستند؟ اگر پاسخ شما مثبت باشد باید بگوییم که شما با فردی در ارتباط بوده اید که دچار اختلال هیستریونیک یا نمایشی است. بد نیست ادامه مطلب را مطالعه کنید و اگر متوجه شدید دوست، همسر، برادر و … دچار چنین اختلالی است حتماً به او در درمان این اختلال کمک کنید.

آفتاب پرست هستند

از ویژگی های مهم افراد نمایشی می توان به آفتاب پرست بودن آنها اشاره کرد. در واقع این افراد در هر شرایطی که قرار می گیرند همرنگ جماعت می شوند.

مدگرایی

خیلی کم پیش می آید که شما این افراد را با لباس های تکراری ببینید. در واقع این افراد در زندگی به دنبال مدگرایی هستند و همیشه سعی می کنند در هر جمعی جلب توجه کنند و تازه به نظر برسند.

تجمل گرا

افرادی که دچار اختلال هیستریونیک هستند نوسانات خلقی بالایی دارند و عموماً افرادی تجمل گرا هستند. مثلاً آنها هنگام خرید همانند ما به دنبال علاقه و ذائقه خود نمی روند، بلکه آنها به دنبال جلب توجه نظرات دیگران هستند.

دلایل به وجود آمدن اختلال نمایشی

احساس طردشدگی

احساس طردشدگی معمولاً در خانواده های پرجمعیت بیشتر دیده می شود. احساس طردشدگی اغلب به به دلیل دیده نشدن فرزند و برآورده نشدن نیازهای فرزند صورت می گیرد.

مسمومیت عاطفی

این طرف قضیه هم افرادی که در خانواده هایی بزرگ شده اند که بیش از اندازه به آنها توجه و به آنها بها داده شده بیشتر از دیگران دچار اختلال نمایشی می شوند.

ویژگی های افراد نمایشی-اختلال نمایشی-اختلال هیستریونیکعوارض اختلال نمایشی

شاید فکر کنید اختلال هیستریونیک موفقیت در زندگی را از افراد دریغ می کند. اما باید توجه داشته باشید که افراد مبتلا به این اختلال زندگی عادی دارند و در محیط کاری و اجتماعی عملکرد بسیار خوب و موفقی دارند. اما متأسفانه این اشخاص در زندگی شخصی دچار مشکلات جدی هستند. معمولاً این اشخاص در حفظ شغل و رابطه های خود دچار مشکل می شوند و تمرکزی بر روی اهداف خود ندارند.

اگر توجه کرده باشید این اشخاص دائماً به دنبال ماجراجویی هستند و از انجام کارهای روزمره شکایت دارند. بهتر است بدانید که افراد نمایشی به دلیل اینکه شکست برای آنها دشوار است بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

درمان اختلال هیستریونیک

روان درمانی روشی خوب برای درمان این اختلال است. در این روش درمان عزت نفس و مهارت های اجتماعی فرد ارتقاء و همچنین پریشانی های عاطفی آنها کاهش پیدا می کند.

توجه داشته باشید که اگر فرد دچار مشکلات روانشناختی مثل افسردگی باشد، شاید از دارو درمانی کمک گرفته شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }