چه مواردی هنگام مهاجرت روی سلامت روان نوجوانان تأثیر می گذارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

این روزها در هر خانواده ای می شنویم که فردی قصد مهاجرت دارد یا مهاجرت کرده است. اکثر این مهاجرت ها در سنین نوجوانی اتفاق می افتد و متأسفانه این جریان می تواند روی سلامت روان افراد تأثیرات جدی بگذارد.

همانطور که می دانید افراد در دوران نوجوانی در دوره ای از زندگی هستند که نیاز به شناخت خود دارند و باید برای آینده خود به دنبال اهدافی باشند. حال زمانی که فرد نوجوان بدون آمادگی قبلی وارد یک محیط و فرهنگ جدید می شود سرگردانی او چندین برابر می شود و به احتمال زیاد مواردی می توانند روی سلامت روان او تأثیر بگذارند.

بیایید بررسی کنیم ببینیم که چه مواردی هنگام مهاجرت روی سلامت روان نوجوانان تأثیر می گذارد؟

تنهایی

کشور جدید، فرهنگ جدید، زبان جدید و … همه ی اینها مواردی هستند که می توانند ارتباط فرد مهاجر را با افراد آن کشور سخت کنند. طبیعتاً این موارد می تواند روی ارتباط فرد با دیگران تأثیر بگذارد و سبب تنهایی فرد شود.

تبعیض

امکان دارد نوجوان وارد محیطی شود که افراد جامعه براساس نژاد، ملیت و قومیت تبعیض و تعصب قائل شوند. در این صورت عزت نفس و سلامت عاطفی فرد مهاجر لطمه می بیند و می تواند سلامت روان او تهدید شود.

تأثیر مهاجرت بر سلامت روان نوجوانانسازگاری

طبیعتاً هر فردی در هر سنی که مهاجرت کند باید منتظر چالش ها و تجربه های جدیدی از سوی آن کشور باشد. این جریان برای نوجوانان کمی دشوارتر اتفاق می افتد. ممکن است فرد در سازگاری با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم آن کشور دچار مشکل شود.

حتماً بخوانید: مهاجرت چهار فاز دارد؛ ماه عسل، ناامیدی،انطباق و پذیرش

فرهنگ

فرض کنید افراد با هویت فرهنگی خود وارد یک فرهنگ کاملاً متضاد و جدید شوند. حتماً این موضوع می تواند چالش بزرگی برای افراد ایجاد کند و شناخت فرهنگ جدید می تواند برای آنها استرس زا باشد.

مسائل مالی

اگر نوجوان مهاجر در شرایطی بزرگ شده باشد که همه چیز در دسترس بوده و رفاه مالی خوبی داشته، ممکن است هنگام ورود به کشور جدید با شرایطی مواجه شود که از نظر مالی با چیزی که در کشور خود به آن عادت داشته مغایرت داشته باشد. این شرایط خود تأثیری زیادی بر سلامت روان افراد می گذارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }