بهترین فاصله زمانی بین دو بارداری ۳ سال است؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

فاصله زمانی بین دو بارداری

بسیاری از والدین ترجیح می دهند فاصله سنی بین دو فرزند کم باشد تا باهم بزرگ شوند. اما بعضی از والدین عقیده دارند که بهتر است فرزند اول کمی بزرگتر باشد تا مدیریت فرزند دوم راحت تر شود.

اما می رسیم به این سؤال که بهترین فاصله زمانی بین دو بارداری چقدر باشد خوب است؟

دیر باردار شدن

در ابتدای مطلب بهتر است بدانید که دیر اقدام کردن به بارداری می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. به طور مثال ریسک انواع اختلال ژنتیکی در بارداری بعد از ۴۰ سال می تواند بالا باشد.

البته که سلامت خود مادر هم با احتمال ابتلا به فشار خون بارداری، دیابت بارداری، پره اکلامپسی و … مورد تهدید قرار می گیرد.

بارداری سریع بعد از زایمان اول

اما خب پاراگراف بالا هم دلیلی نمی شود که شما بعد از زایمان اول سریع اقدام به بارداری کنید. توجه داشته باشید که بارداری زودهنگام بعد از زایمان با خطراتی مثل آسیب به رحم و بعضی از عوارض بارداری همراه است.

دوباره باردار شدن

مهمترین موضوعی که شما باید قبل از اقدام دوم به بارداری توجه کنید، سن تان است. اگر سن پایین یا بالا دارید، حتماً قبل از اقدام به بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

حتماً بخوانید: دلیل تیره شدن واژن در بارداری چیست و چگونه می شود درمان کرد؟

حداقل فاصله بین دو بارداری

فاصله استاندارد بین دو بارداری سه سال است و شما باید حداقل فاصله ۱۸ ماه بین دو بارداری را رعایت کنید.

به این موضوع هم توجه کنید که شما مادر عزیز بهتر است به فرزند اول خود دو سال شیر بدهد و بعد از این زمان اقدام به بارداری دوم کنید تا فرزند دوم شما هم از مزایای شیر مادر بهره مند شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }