آیا آشنایی با بحران چهل سالگی در مردان (یائسگی مردان) داریدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

شاید برای شما جای تعجب باشد که مردان هم همانند بانوان بحران یائسگی را تجربه می کنند. اما توجه داشته باشید که یائسگی مردان کاملاً با بانوان تفاوت دارد. این بحران که به آندروپز هم شهرت دارد بین ۴۵ الی ۵۵ سالگی در مردان رخ می دهد. بحران چهل سالگی مردان می تواند تغییراتی بر روی جنبه های مختلف زندگی آنها بگذارد که ما در ادامه به بعضی از آنها به طور خلاصه اشاره کرده ایم.

ناآرامی و دلتنگی

معمولاً مردان در این دوره ناآرامی، بی قراری و نارضایتی را تجربه می کنند. متأسفانه هم مردان در این زمان با فردی در مورد احساسات خود صحبت نمی کنند.

کاهش میل جنسی

بهتر است بدانید که در این دوره سطح هورمون تستسترون کاهش پیدا می کند، بنابراین مردان در این دوره میل کمتری به رابطه جنسی دارند. همچنین در این دوره اضافه وزن را هم تجربه می کنند.

اختلال در خواب

بحران چهل سالگی در مردان سبب می شود آنها اضطراب بیشتری را تجربه کنند. این موضوع می تواند در خواب افراد اختلال ایجاد کنند و اکثر مردان در این دوره از این موضوع رنج می برند.

مشکلات ذهنی

دوران یائسگی مردان می تواند روی عملکرد ذهنی آنها تأثیر بگذارد و باعث شود آنها فراموشکار شوند و نتوانند به راحتی تمرکز کنند.

حتماً بخوانید: مردانگی سمی؛ آقایان نباید احساسات خود را بروز دهند

افسردگی

سطح انرژی مردان در این دوره کاهش پیدا می کند و احتمال اینکه دچار افسردگی شوند زیاد است. بهتر است بدانید که اکثر مردان افسردگی را زیاد جدی نمی گیرند و در درمان آن تنبلی می کنند. جالب تر این است که بسیاری از مردان از افسردگی خود خبر ندارند.

دوست، همسر، فرزند و … اگر متوجه افسردگی شدید حتماً برای او از یک مشاور وقت بگیرید تا او با صحبت کردن و کمک گرفتن از یک درمانگر به شرایط فعلی خود بهبود ببخشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }