مردانگی سمی؛ آقایان نباید احساسات خود را بروز دهندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

دیدید بعضی از آقایون احساسات خود را بروز نمی دهند و یک حالت پرخاشگر و کنترل گر دارند. این مردان گیر یک سری باورهای قالبی نادرست که در بعضی از جوامع و فرهنگ ها در مورد یک مرد ترسیم شده است، افتاده اند و دارند آسیب جدی به سلامت روان و جسم خود وارد می کنند.

امروز آمده ایم در مورد آسیب هایی که مردانگی سمی به افراد می رساند صحبت کنیم.

ضعف در رابطه عاطفی

یکی از آسیب های مردانگی سمی تواند ضعف در رابطه عاطفی باشد. همانطور که می دانید ما برای ایجاد صمیمیت در رابطه باید در مورد احساسات خود صحبت کنیم. متأسفانه افرادی که دچار مردانگی سمی هستند بر این باورند که بروز احساسات می تواند نشانه ضعف افراد باشد.

اهمیت ندادن به سلامت روان و جسم

طبق تحقیقات شده مردانگی سمی سبب می شود افراد برای مشکلات جسمی و روانی به پزشک مراجعه نکنند.

نامهربانی با خود

افرادی که دچار مردانگی سمی می شوند به شدت با خود رفتار سخت گیرانه و سرزنش کننده دارند و یادشان می رود که اصلاً باید به خود مهربانی کنند.

دچار شدن به افسردگی

آقایانی که دچار این باورهای قالبی نادرست شده اند به دلیل سرکوب کردن احساسات و صحبت نکردن با دیگران دچار افسردگی می شوند.

رفتارهای پرخطر

همانطور که اشاره شد مردانگی سمی سبب می شود آقایان احساسات خود را سرکوب و از بروز آنها خودداری کنند. حال این مسئله می تواند سبب ایجاد رفتارهای پرخطری مثل مصرف مواد مخدر، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی، رانندگی پرخطر و … شود. این نوع رفتارها کاملاً طبیعی هست، زیرا زمانی که احساسات به شیوه صحیحی بروز داده نشود افراد مجبور به انجام چنین کارهای پرخطری می شوند.

حتماً بخوانید: بحران ۴۰ سالگی در مردان؛ بحرانی که از آن به عنوان دوران یائسگی در مردان یاد می شود

در آخر

بهترین توصیه به آقایان می تواند بروز احساسات باشد. شما در مورد احساسات خود بنویسید، برای آنها نامگذاری کنید و حتماً در مورد احساسات خود با افراد قابل اطمینان صحبت کنید. اگر شریک عاطفی دارید حتماً در مورد احساسات خود با او صحبت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }