چگونه اعتماد بین زوجین از بین می رود؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

اعتماد بین زوجین

متأسفانه شکاک بودن و داشتن احساس ناامنی همیشگی می تواند یک عامل خوب برای ویران شدن رابطه ی عاطفی افراد باشد. برای حل این مشکل تنها افرادی که می توانند مؤثر واقع شوند، همسر خود فرد و یک روانشناس ماهر است. البته که موارد گفته شده در ادامه مطلب می تواند به زوجین در این مورد کمک خوبی کند.

رفع نیازهای رابطه

قرار نیست همسر شما از تمام نیازهای شما باخبر باشد. پس سعی کنید نیازهای خود را در رابطه به همسرتان بگویید. فراموش نکنید که شما هم در رفع نیازهای همسر خود مسئول هستید.

رفع نیازهای رابطه می تواند در کیفیت رابطه شما تأثیر زیادی بگذارد و اعتماد از بین رفته را دوباره بازگرداند.

گفتگو داشته باشید

بعضی از رفتارها سبب برانگیخته شدن شک در زوجین می شود. خیلی ها در این مواقع به جای بازگو کردن شک خود سعی در بررسی گوشی و وسایل همسرشان دارند. بیایید با همسر خود در مورد رفتاری که سبب ایجاد شک در شما می شود صحبت کنید و در این زمینه سعی کنید به راه حلی برسید.

بهترین فرد، همسرتان است

مادر، مادر همسر، پدر، پدر همسر، خواهر، خواهر همسر و … هیچکدام نمی توانند جای همسرتان را بگیرند. پس سعی نکنید مشکل پیش آمده را به آنها بازگو کنید. بهتر است بدانید که احتمال دارد شرایط پیش آمده پیچیده تر و سخت تر شود.

حتماً بخوانید: چگونه از خیانت در رابطه عاطفی جلوگیری کنیم؟

روانشناس

باید بدانید که ریشه این بی اعتماد از کجا آمده است. آیا عوامل بیرونی دخیل بوده یا عوامل درونی؟

پس برای حل شک و بی اعتمادی خود حتماً از یک روانشناس کمک بگیرد تا او عامل دورنی یا بیرونی که سبب شک در شما شده است را پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }