آیا در صورت ابتلا به تنبلی تخمدان امکان بارداری وجود دارد؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

تنبلی تخمدان و بارداری

موضوع تنبلی تخمدان و بارداری برای خانم هایی که قصد بچه دار شدن دارند کمی سردرگمی پیش آورده است. سؤال اکثر این خانم های این است که آیا ما در صورت ابتلا به تنبلی تخمدان می توانیم بارداری را تجربه کنیم؟ همچنین این دست از خانم ها برایشان سؤال است که آیا بارداری در صورت وجود سیکل های نامنظم و عدم تخمک گذاری امکان دارد؟

تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان از شایع ترین مشکلات در بین زنان است و اکثر خانم هایی که دچار آن می شوند باید خود را برای درمان آماده یک زندگی با سبک جدیدی کنند. حال این مشکل در بعضی از خانم ها سبب ناباروری شده است و طبق تحقیقات و آمارهای بدست آمده حدود ۵ الی ۱۳ درصد خانم هایی که در بازه باروری هستند، به این مشکل دچارند.

عوارضی چون افزایش سطح انسولین خون، ضخیم شدن بافت خارجی تخمدان، مشکل در رشد تخمک ها و تخمک گذاری و تشکیل کیست های کوچک در تخمدان می تواند باروری خانم ها را تحت تأثیر قرار دهد.

آیا در صورت ابتلا به تنبلی تخمدان امکان بارداری وجود دارد؟

اکثر خانم های دچار به تنبلی تخمدان می توانند بارداری را تجربه کنند و فرزندان سالمی را به دنیا بیاورند. خوشبختانه اگر سن شما زیر ۳۵ سال باشد، احتمال بارداری بسیار بالا می رود، ولی متأسفانه باید توجه داشته باشید که احتمال سقط جنین در صورت ابتلا به این بیماری بسیار بالا می رود.

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کامل از این مطلب داشته باشیم. باید بگوییم اگر شما به این سندرم مبتلا هستید و قصد بارداری دارید، اول مشکل تنبلی تخمدان خود را حل و بعد بارداری را تجربه کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }