تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ در چهار مدل پایه، لیمیتد، تریل هانتر و TRD PRO رونمایی شدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

همانطور که می دانید تاکوما از سال ۱۹۹۵ تا الان جزء یکی از مهمترین محصولات تویوتا برای بازار آمریکا بوده است. حال که ما این مطلب را می نویسیم تاکوما نسل چهارم رونمایی شده و قرار است همزمان در مکزیک و کالیفرنیا به مونتاژ برسد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که  این خودرو آمده است که با فورد رنجر، جی ام سی کنیون، شورلت کلورادو و نیسان فرانتیر رقابت کند.

تویوتا تاکوما 2024طراحی ظاهری

طراحان اصلی این خودرو آمریکایی هستند و در سبک طراحی از محصول سکویا و تاندرا تویوتا الهام گرفته اند. تاکوما ۲۰۲۴ قرار است در چهار مدل پایه، لیمیتد، تریل هانتر و تی آر دی پرو به بازار عرضه شود که هر کدام برای خود ظاهر متفاوت دارند.

اگر از نسخه پایه گذر کنیم می رسیم به نسخه تاکوما لیمیتد که بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال یک وانت لوکس هستند. اما خب برای آن دسته از آفرودبازان نسخه تی آر دی پرو مناسب است و اگر بخواهند در کنار سفرهای آفرودی سری هم به طبیعت بزنند، نسخه تریل هاینتر می تواند برای آنها مناسب تر باشد.

اگر می خواهید این چهار مدل را از هم تشخیص دهید باید بگوییم که در نسخه های تریل هانتر و تی آر دی عبارت تویوتا روی جلوپنجره نصب شده است. همینطور هم ورودی هوای مخصوص موتور که در نزدیکی سقف نصب شده و ادوات فلزی روی سقف و حاشیه محل بار مخصوص مدل تریل هانتر است.

تویوتا تاکوما 2024کابین

در کابین تاکوما ۲۰۲۴ یک نمایشگر ۸ اینچی برای تمامی مدل ها نصب شده است، البته که خریداران می توانند مانیتور ۱۴ اینچی را سفارش دهند. البته توجه داشته باشید که پشت آمپر دیجیتال در مدل پایه ۷ اینچی است در حالی که شما می توانید پشت آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی را سفارش دهید. به این موضوع هم توجه داشته باشید که سیستم صوتی JBL به همراه ۱۰ اسپیکر آپشن سفارشی است.

جالب است بدانید که صندلی های تی آر دی پرو قابل تنظیم برای سواری های مختلف است. اگر به پشت صندلی های نگاه کنید متوجه می شوید که این صندلی ها یک حالت پنوماتیک دارد.

یک خبر خوش برای افرادی که نسخه پایه را خریداری می کنند؛ این اشخاص می توانند در آینده با سفارش تجهیزات لوکس از سری لیمیتد ظاهر خودروی خود را تغییر دهند.

تویوتا تاکومامشخصات فنی

نسخه پایه این خودرو (SR) یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوشارژ دارد که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. دیگر نسخه این خودرو که با نام SR5 شناخته می شود یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توروبوشارژ دارد که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. توجه داشته باشید که نسخه SR یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دارد، اما در نسخه SR5 علاوه بر گیربکس اتوماتیک، گیربکس دستی هم قابل سفارش است. همچنین تمام قوای محرکه از طریق همین گیربکس ها به چرخ های جلو منتقل می شود.

حتماً بخوانید: تویوتا کراون ۲۰۲۳؛ از لوکس های کمپانی تویوتا با قیمت ۵۴ هزار دلار

میاییم سراغ قوی ترین تاکوما که از پیشرانه جدید I-Force Max بهره می برد. این محرک هیبریدی یک موتور ۴۸ ولتی و باتری ۱.۹ کیلووات ساعتی دارد که در کنار یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ می تواند ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. توجه داشته باشید که این موتور فقط در نسخه های تی آر دی پرو و تریل هانتر قابل ارائه است. همچنین در نمونه هیبریدی خریداران سیستم دو دیفرانسیل، دنده کمی و center-locking differential خواهند داشت.

توجه هم داشته باشید که سیستم تعلیق و فنربندی از برند بیل استین و فوکس یکی از مهمترین تفاوت های نسخه تی آر دی پرو و تریل هانتر است. پس اگر قصد سفرهای آفرودی دارید حتماً سواری نسخه تاکوما تی آر دی پرو را تجربه کنید.

تویوتا تاکوما 2024خرید

پیش بینی می شود که تاکوما ۲۰۲۴ در نسخه ی پایه چیزی حدود ۳۰ هزار دلار باشد و در نسخه TRD این رقم تا ۴۰ هزار دلار هم افزایش پیدا کند. همچنین پیش بینی می شود که مدل های TRD PRO و تریل هانتر قیمتی در محدوده ۵۰ هزار دلار داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }