کتاب روانشناسی پول؛ کتابی برای گرفتن تصمیمات مالی درستزمان مطالعه : ۲ دقیقه

در این کتاب مورگان هاوزل تلاش می کند با داستان های جذاب خود درس هایی درباره ثروت و خوشبختی به افراد دهد. در این کتاب به شما کمک داده می شود که تصمیمات مالی نادرست خود را اصلاح کنید.

در ادامه شما به طور خلاصه با این کتاب آشنا می شوید.

خوش بین بودن

شما برای ثروتمند شدن باید خوش بین و ریسک پذیر باشید. اما توجه داشته باشید که برای ثروتمند ماندن باید حتماً بدبین باشید. این را حتماً به یاد داشته باشید که همیشه باید در گرفتن تصمیمات مالی خود جایی برای خطا و اشتباه بگذارید.

اگر به یاد داشته باشید بیل گیتس در اوایل ظهور مایکروسافت گفته بود که می خواستم آنقدر پول داشته باشم که حتی در صورتی که هیچ درآمد و واریزی نداشته باشم، بتوانم حقوق یک سال کارمندان را بپردازم.

صبور باشید

بزرگان می گویند بازار سهام جایی برای انتقال پول از افراد عجول به صبور است. به طول مثال همین آقای وارن بافت بافت به سرمایه گذاران یک پیشنهاد خوب داده بود. او گفته بود که فکر کنید سهامی را خریداری کرده اید و الان بازار به مدت ۱۰ سال تعطیل خواهد شد. اگر نمی خواهید سهامی را به مدت یک دهه نگه دارید از همان ابتدا آن سهام را نخرید. شما نیامده اید سفته بازی، بلکه آمده اید که از سرمایه گذاری بر روی شرکت ها سود ببرید.

بخت و اقبال

در کتاب روانشناسی پول همه ی موفقیت ها را نتیجه تلاش نمی داند و تهیدستی و ورشکستگی هم پیامد کاهی و تنبلی نمی داند. بنجامین گراهام در این مورد می گوید: بخت و اقبال یا تصمیمی بی نهایت زیرکانه؛ آیا می توان میان شان تفاوتی قایل شد؟

حتماً بخوانید: ثروتمندانی مثل تونی رابینز در مورد پولداری چگونه فکر می کنند

از دید شما شاید احمقانه باشد

خیلی چیزها از دید شما شاید احمقانه به نظر برسد، اما شاید از نگاه دیگران منطقی باشد.

توجه داشته اید که چه کسانی بیشتر بلیت های بخت آزمایی را خریداری می کنند؟ معمولاً این افراد فقیر هستند. اگر به نظر شما این کار احمقانه به نظر می رسد، به احتمال زیاد شما فقیر نیستید و درآمد خوبی دارید.

بهتر است بدانید که افراد فقیر در مورد بلیت بخت آزمایی اینگونه استدلال می کنند؛ ما که چیزی نداریم و همیشه آخر ماه منتظر حقوق هستیم، تنها زمانی می توانیم رویای داشتن همه چیزهایی که افراد پولدار دارند را در سر بپرورانیم که بلیت بخت آزمایی بخریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }