رابطه درست را زوج هایی دارند که یکدیگر را پذیرفته اندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

رابطه درست

اکثر افرادی که وارد یک رابطه عاطفی می شوند بعد از گذشت زمانی به این فکر می افتند که آیا ما در رابطه درستی قرار داریم یا خیر؟ پاسخ به این سؤال می تواند بسیار ساده باشد و زوجین می توانند تنها با دیدن نشانه هایی از ویژگی ها، آگاهی ها، صفات و … متوجه شرایط فعلی رابطه خود شوند.

توجه داشته باشید که ویژگی های ذکر شده در خیلی از روابط دیده نمی شود، اما زوجین رضایت خوبی از رابطه خود دارند.

آرامش و امنیت را حس می کنید

افرادی که در یک رابطه درست قرار دارند برای یکدیگر قابل پیش بینی هستند. آنها به یکدیگر اطمینان دارند که رفتارها و عکس العمل های غیرقابل پیش بینی در رابطه آنها اتفاق نمی افتد، برای همین این جریان به آنها احساس آرامش و امنیت می دهد.

با چالش ها کنار می آیند

همه ی زوجین در رابطه خود چالش ها و جر و بحث هایی دارند. اگر زوج مورد نظر ما در یک رابطه درست قرار گرفته باشند با یکدیگر صحبت می کنند و تمام اختلافات پیش آمده را حل می کنند. اما اگر زوجی خود را درگیر قهرهای طولانی و دعواهای ویران کننده کنند، مطمئناً در رابطه ی صحیحی قرار نگرفته اند.

از نشان دادن خود هراسی ندارید

شما اجازه می دهید شریک عاطفی تان در زمان های ضعف، حال بد، بیماری، ناکامی و … شما را مشاهده کند و از این جریان باکی ندارید.

رابطه درستخندیدن

افرادی که در یک رابطه سالم هستند لحظات زیادی را با یکدیگر شوخی می کنند و در کنار هم می خندند. البته که این زوج ها از قبل برای این موضوع حد و مرزهایی را تعیین کرده اند.

جذابیت

هنوز هم با گذشت زمان برای هم جذابیت دارید و هر زمان که به یکدیگر توجه می کنید از زیبایی یکدیگر لذت می برید.

او در هر زمان در کنار شما حضور دارد

شما همیشه همسر خود را در زمان های بحرانی در کنار خود می بینید. توجه داشته باشید حتی اگر بین شما مشکلی وجود داشته باشد هیچ وقت در زمان هایی که به یکدیگر احتیاج دارید پشت همدیگر را خالی نمی کنید.

حتماً بخوانید: رابطه نامزد شما با مادرش در ازدواج شما تأثیرگذار است

زدن حرف دل

خیلی از ما حرف هایی در دل خود داریم که هیچ وقت فکر نمی کنیم روزی آنها را با کسی در میان بگذاریم. اگر این حرف ها را با شریک زندگی خود در میان می گذارید مطمئناً در یک رابطه عاطفی درست قرار دارید.

همدیگر را پذیرفته اید

شما برای پذیرش یکدیگر احتیاجی ندارید تغییری در خود ایجاد کنید. در واقع احساسات، طرز فکر و رفتار یکدیگر را پذیرفته اید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }