بهترین روش های درمانی عارضه واژینیسموس چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

درمان اختلال واژینیسموس

تجربه ی داشتن رابطه جنسی ناخوشایند، سنت های سختگیرانه، معاینه دردناک و … بسیاری از این موارد سبب ابتلا به اختلال واژینیسموس می شود. این عارضه می تواند مشکلات متعددی برای زوج ها پیش آورد. برای درمان این اختلال نسبت به میزان انقباض در هر فرد روش های درمانی مختلفی توصیه می شود.

درمان اختلال واژینیسموسدرمان واژینیسموس با لیزر

در روش درمانی لیزر متخصص با استفاده از اشعه فرابنفش این اختلال را رفع و درمان می کند.

درمان واژینیسموس با ورزش کگل

افراد با انجام ورزش کگل به آزادسازی و رفع فشردگی های ماهیچه کف لگن خود کمک می کنند. البته توجه داشته باشید که ورزش کگل برای تمامی افراد توصیه نمی شود و فرد باید حتماً تحت نظر متخصص زنان و زایمان این ورزش را انجام دهد، زیرا در بعضی از افراد انجام این ورزش می تواند سبب به وجود آمدن مشکلاتی شود.

درمان واژینیسموس با دیلاتور

دیلاتور یک وسیله ای برای گشاد کردن دهانه واژن و سایر دریچه ها و مجاری بدن است. شما می توانید با استفاده از این روش اختلال خود را رفع و درمان کنید.

درمان اختلال واژینیسموسدرمان واژینیسموس با بوتاکس

زمانی که شما بوتاکس را به ناحیه تناسلی خود تزریق می کنید، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه می شوید. این روش درمانی می تواند از بازگشت مشکل واژینیسموس جلوگیری و آن را درمان کند. فقط توجه داشته باشید شما برای پاشخ گرفتن از این روش درمانی باید به طور مکرر تزریق بوتاکس را انجام دهید.

استفاده از وان آب گرم

در صورتی که شما دچار واژینیسموس خفیف هستید، می توانید قبل از نزدیکی حدود ۲۰ دقیقه درون یک وان آب گرم بنشینید تا مانع از منقبض شدن بیش از حد ماهیچه ها هنگام دخول شوید. این روش درمانی به آرامش عضلات لگن می تواند کمک زیادی کند.

درمان با روش جراحی

اگر سابقه جراحی داشته باشید، احتمال مسدود شدن واژن بالا می رود. در این مواقع می توان به روش جراحی ناحیه تناسلی فرد مورد نظر را بزرگ کرد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }