با چه کارهایی می توانیم حالت تهوع در بارداری را بهبود ببخشیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

بهبود حالت تهوع در بارداری

اکثر خانم های بارداری از هفته ی ششم بارداری حالت تهوع را تجربه می کنند. این مهمان ناخوانده می تواند کمی مادران را در دوران بارداری آزار دهید. ما در ادامه به طور مختصر به چند روش برای بهبود حالت تهوع در بارداری اشاره کرده ایم و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مصرف زنجبیل

مصرف زنجبیل می تواند در آرام کردن احساس تهوع در بارداری کمک خوبی به بانوان کند. شما می توانید زنجبیل را به صورت نوشیدنی، آب نبات، غذاهای حاوی زنجبیل و … مصرف کنید.

مصرف مواد غذایی …

برای بهبود حالت تهوع در بارداری باید به مواد غذایی که مصرف می کنید بسیار توجه داشته باشید. به طور مثال مصرف کافئین، غذاهای چرب، غذاهای اسیدی، غذاهای تند و … می تواند سبب حالت تهوع در شما شود. جالب است بدانید گوجه فرنگی خود از مواد غذایی اسیدی است و مصرف آن می تواند حال شما را بد کند.

بهبود حالت تهوع در بارداریتهویه فضا

سعی کنید با باز کردن پنجره یا روشن کردن پنکه هوای فضای سکون خود را تهویه کنید. بهتر است برای بهبود حالت تهوع در بارداری هر از گاهی بیرون بروید تا هوای تازه دریافت کنید.

حتماً بخوانید: دلیل تیره شدن واژن در بارداری چیست و چگونه می شود درمان کرد؟

استنشاق رایحه های خوشبو

استنشاق رایحه های خوشبو مثل پرتقال، لیمو، نعناع، رزماری و … می تواند حال شما را تسکین ببخشد.

حتماً بخوانید: آیا تتو ابرو در بارداری برای مادر و جنین زیان دارد؟

به میان وعده ها توجه کنید

اگر معده شما به مدت طولانی خالی بماند حالت تهوع به سراغ شما می آید. مصرف میان وعده های کوچک بین وعده های غذایی بزرگ می تواند تا حد زیادی شما را از احساس حالت تهوع دور کنید. البته توجه داشته باشید که زیاده روی و خوردن بیش از حد مواد غذایی نتیجه عکس دارد.

حتماً بخوانید: خونریزی واژینال در دوران بارداری چه علتی دارد؟

لباس های گشاد بپوشید

لباس های تنگ و جذب در دوران بارداری می تواند علائم حالت تهوع را بدتر کنید. سعی کنید در این دوران لباس های گشاد و راحت بپوشید.

هشدار! این مطلب صرفأ جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }