پاسخ به چند سؤال رایج در مورد ویروس HIVزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ویروس HIV

در همین ابتدای متن بهتر است بدانید که HIV نام ویروس و ایدز نام بیماری است. در واقع ممکن است افراد به این ویروس آلوده شوند؛ ولی هرگز به بیماری ایدز مبتلا نشوند. در ادامه متن به چند پرسش رایج در مورد ویروس HIV و بیماری ایدز پاسخ داده ایم.

ویروس HIVآیا زنان مبتلا به HIV می توانند بچه دار شوند؟

راه های زیادی است که زنان می توانند مانع از انتقال ویروس به جنین شوند. پس زنانی که مبتلا به ویروس HIV شده اند، می توانند مادر بودن را بدون اینکه ویروس را به فرزند خود انتقال دهند تجربه کنند.

نشانه های مبتلا شدن به ویروس HIV چیست؟

متأسفانه در بسیاری از افرادی که به این ویروس آلوده شده اند هیچ علامت بالینی دیده نشده است. پس اگر احتمال می دهید به اچ آی وی مبتلا شده اید بهتر است آزمایش خون دهید. البته در این مطلب به چند نوع از علائم ابتلا به ایدز اشاره کرده ایم.

ویروس HIVاچ آی وی از چه راه هایی منتقل می شود؟

این ویروس از طریق رابطه جنسی، تماس خونی و شیردهی به دیگران منتقل می شود. پس مطمئن باشید بغل کردن، بوسیدن همدیگر، استخر رفتن، لباس، رختخواب و … نمی توانند عامل انتقال ویروس باشند.

آیا بیماری ایدز قابل درمان است؟

با عرض تأسف باید بگوییم این بیماری فعل حاضر قابل درمان نیست و فقط درمان های فعلی توانسته بیماران را به زندگی امیدوار کند.

همه به بیماری ایدز دچار می شوند؟

این ویروس با سن و جنسیت هیچ کاری ندارد و اگر شرایط انتقال ویروس مهیا باشد فرد را آلوده می کند. پس برای پیشگری از ابتلا به بیماری ایدز حتماً به موارد گفته شده در پاراگراف های بالا اهمیت دهید.

داروی تزریقی پیشگیری از HIV

سازمان غذا و دارو آمریکا چندی پیش بود که اعلام کرد داروی تزریقی به نام Apretude که در دو دوز اولیه با فاصله یک ماه، هر دو ماه یکبار به افراد تزریق می شود، می تواند افرادی که در معرض خطر هستند را تا حد زیادی از ابتلا به HIV در امان نگه دارد. جالب است بدانید که شما با تزریق این دارو دیگر احتیاجی به مصرف قرص روزانه پیشگیری از ایدز را ندارید و شما با تزریق Apretude شاهد ایمنی بالاتری نسبت به مصرف قرص Truvada هستید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }