راه درمان بی اختیاری ادرار بعد از بارداری یا در دروان بارداری چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

بی اختیاری ادرار بعد از بارداری

بدن ما در حالت طبیعی به کمک همکاری اعصاب، رباط ها و عضلات کف لگن مجراری ادرار را می بندند تا ادرار از بدن ما خارج نشود. اما متأسفانه یا خوشبختانه دوران بارداری و زایمان می تواند سبب کشش و آسیب به این نواحی شود و خانم ها را دچار بی اختیاری ادرار بعد از بارداری یا در دوران بارداری کند. این مشکل عموماً بعد از زایمان طی یک مدت کوتاه حل می شود؛ اما امکان دارد بعضی از مادران با این مشکل هفته ها یا ماه ها زندگی کنند.

می شود گفت بی اختیاری ادرار از مشکلات شایع زنان به خصوص زنان سن بالا در دوران بارداری و بعد از زایمان است. اما برای بهبود چه راه هایی وجود دارد؟

تمرینات کگل

از پزشک خود بخواهید تمرینات کگل را به صورت صحیح به شما آموزش دهد. انجام تمرینات کگل اگر به صورت صحیح و مداوم انجام شود، می تواند عضلات کف لگن شما را تقویت کند تا شما کنترل راحت تری نسبت به ادرار خود داشته باشید.

بی اختیاری ادرار بعد از بارداریکمتر قهوه بخورید

مصرف قهوه یا هر نوشیدنی کافئین دار می تواند شرایط شما را وخیم تر کند. سعی کنید مصرف کافئین روزانه خود را کاهش دهید تا کمی مشکلتان کمرنگ تر شود.

حتماً بخوانید: احتمال دارد حالت تهوع در بارداری خطرناک باشد

پد بهداشتی

سعی کنید در این دوران از پد یا نوار بهداشتی استفاده کنید تا لباس زیرتان کثیف نشود.

خرید کنید: از همین جا پد بهداشتی را تهیه کنید تا لباس زیرتان کثیف نشود

هنگام عطسه و سرفه …

اکثر خانم ها موقع عطسه و سرفه شاهد خروج بی اختیار ادرار هستند. برای اینکه از بی اختیاری ادرار در این دوران جلوگیری کنید، در زمان عطسه و سرفه پاهایتان را به هم بچسبانید و نزدیک هم قرار دهید تا عضلات لگنتان سفت تر شود.

حتماً بخوانید: خونریزی واژینال در دوران بارداری چه علتی دارد؟

فیزیوتراپی لگن

اگر به طور مکرر احساس اضطراری دفع ادرار دارید، حتی زمانی که مثانه شما پر نیست. اگر قبل از رسیدن به سرویس بهداشتی مقداری ادرار از بدنتان خارج می شود. اگر نمی توانید به طور کامل مثانه خود را تخلیه کنید. اگر بیش از اندازه دستشویی می روید. اگر با اختیار خود دفع ادرار را شروع نمی کنید؛ به طور کل بگوییم اگر بی اختیاری ادرار دارید، حتماً فیزیوتراپی لگن را انجام دهید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }