دلیل شما برای شروع نکردن روان درمانی چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تا حالا به این فکر کرده اید که سلامت روان هم برای خود و هم برای اطرافیان مفید است. اگر فکر کرده باشید مطمئناً به این نتیجه رسیده اید که روان ما گاهی همانند جسم ما نیاز به درمان دارد و اینگونه نیست که خود بتوانیم روان خود را درمان کنیم. اصلاً دلیل شما برای شروع نکردن روان درمانی چیست؟

مشکلات بنده زیاد جدی نیست

یک سؤال از شما؛ آیا افرادی که این روزها مشکلات جدی دارند و اتفاقات ناگوار زیادی را تجربه کرده اند از روز اول مشکلشان جدی بوده؟ طبیعتاً آنها هم همانند شما مشکلاتشان عمیق و جدی نبوده است. آنها هم روزی فکر می کردند که افرادی به سراغ روان درمانی می روند که مشکلات جدی دارند.

روان درمانی طولانی مدت نیست

یکی از دلایل افراد برای شروع نکردن روان درمانی این است که آنها فکر می کنند فرآیند روان درمانی طولانی است و آنها نمی تواند همیشه تحت درمان باشند. باید بگوییم روان درمانی یک روند مشخص دارد و تعداد جلسات آن هم توافقی است. بهتر است بدانید که تصمیم گیرنده نهایی در این جلسات خود درمانجو است و درمانگر زیاد دخلاتی در این موضوع ندارد.

احساسات متناقض

این را بدانید که کاملاً طبیعی است که شما در زمان درمان با چالش ها و تعارضاتی مواجه شوید که در طول عمر خود همیشه از آنها فراری بوده اید. همچنین طبیعی است که غریزه شما همیشه سعی دارد شما را از مسائل ناراحت کننده دور نگه دارد. پس شما با درمان می تواند احساسات متناقض خود را تا حد زیادی از بین ببرید و نسبت به خود آگاهی بهتری پیدا کنید.

سلامت روان را خود نمی توانید درمان کنید

یکی دیگر از موارد شروع نکردن روان درمانی این است که افراد فکر می کنند خود می توانند مشکلاتشان را حل کنند و آنها نیازی به درمان ندارند. متأسفانه بسیاری از ما به سلامت جسم خود بیشتر از سلامت روان خود اهمیت می دهیم و فکر می کنیم فقط جسم ما نیاز به درمان دارد و روان ما نیازی به درمان ندارد.

حتماً بخوانید: اگر نمی توانید خشم خود را کنترل کنید به روان درمانی نیازمند هستید

شما وابسته درمانگر نمی شوید

همیشه به یاد داشته باشید که هدف اصلی درمانگر این است که شما را به سطحی از آگاهی و استقلال برساند که خود بهترین تصمیمات را بگیرید. مطمئن باشید که هدف هر نوع درمان به هیچ وجه وابسته کردن شما نیست.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }