برای مراقبت مو بعد از دکلره موهای خود را با آب برنج بشوییدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مراقبت مو بعد از دکلره

شاید زیبا به نظر برسد، اما آسیب جدی به مو وارد می کند و افراد باید بعد از انجام آن به فکر سلامت و احیای موی خود باشند. دکلره؛ موضوعی که امروز مورد بحث تیم تکامگ بوده و سعی داشته شما را با شیوه های مراقبت مو بعد از دکلره آشنا کند.

مراقبت مو بعد از دکلره
مراقبت مو بعد از دکلره

موهای خود را با شامپو نشویید

موی دکلره شده به دلیل اینکه خشک می شود در معرض شوره زدن قرار می گیرد. یکی از کارهایی که شما باید بعد از دکلره به آن توجه کنید، استحمام بدون شامپو است. در واقع شما مجاز نیستید که در طی یک الی دو روز آینده موهای خود را با شامپو بشویید.

حتماً بخوانید: شامپو بدون سولفات چیست؟

آب برنج

موهای آسیب دیده و دکلره شده خود را با آب برنج بشویید. شما برای این کار کافی است برنج را بجوشانید و آب آن را به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید.

حتماً بخوانید: مضرات اکستنشن مو؛ دلیل مضر بودن اکستنشن مو چیست؟

موها را دور از حرارت نگه دارید

حرارت برای موهای دکلره شده اصلاً خوب نیست و افراد نباید موی خود را در معرض حرارت هایی چون نور آفتاب، اتوی مو، سشوار و … قرار دهند.

مراقبت مو بعد از دکلرهموهای خود را با آب سرد بشویید

آب گرم سبب تخریب و حساس شدن موهای دکلره می شود. سعی کنید موهای خود را با آب سرد شستشو دهید تا آسیب نبینند. اگر برایتان استفاده از آب سرد مقدور نیست، آب ولرم را جایگزین آب سرد کنید.

حتماً بخوانید: دکلره دلیل خوبی برای دچار شدن به موخوره است

از آبرسان و کرم مو شب و روز استفاده کنید

همانطور که گفته شد موهای دکلره شده خیلی سریع خشک می شوند. سعی کنید بعد از دکلره به سراغ آبرسان های مو بروید و به جای نرم کننده از کرم های شب و روز مو استفاده کنید.

شما می توانید برای آبرسانی و مرطوب کردن موهای خود از ماسک های پروتئین دار استفاده کنید. بهتر است دو بار در هفته از این نوع محصولات مراقبتی استفاده کنید. آیا با شیوه صحیح استفاده از ماسک مو آشنایی دارید؟

مراقبت مو بعد از دکلرهاز روغن های طبیعی استفاده کنید

برای مراقبت مو بعد از دکلره می توانید از روغن های طبیعی چون آرگان و بادام استفاده کنید. این نوع روغن ها را کمپانی های معروفی مثل پنتن و شوارتسکف تولید می کنند و شما می توانید به راحتی این محصولات مراقبتی را در فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.

خرید کنید: آیا برای خرید روغن آرگان آمادگی دارید؟

موهای خود را نوک گیری کنید

نوک گیری خود می تواند به سلامت موهای دکلره شده کمک شایانی کند. برای این کار بهتر است هر سه الی چهار ماه به آرایشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. توجه کنید این کار را بهتر است یک آرایشگر انجام دهد تا خودتان، زیرا امکان اینکه قیچی شما مناسب نباشد و شما به موهای خود آسیب بیشتری وارد کنید زیاد است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }