با شیوه صحیح استفاده از ماسک مو آشنا شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

روش صحیح استفاده از ماسک مو

یکی از معروف ترین محصولات مراقبتی مو که مورد استفاده بسیاری از خانم ها است، ماسک مو است. این محصول مراقبتی را شما می توانید به سادگی در هر جای شهر تهیه کنید، اما استفاده از آن می تواند به سادگی تهیه آن نباشد. در واقع اگر به روش صحیح استفاده از ماسک مو اعتنایی نشود، می تواند برای فردی که از این محصول مراقبتی استفاده می کند، خطراتی چون ریزش و خشکی مو داشته باشد.

روش صحیح استفاده از ماسک مو
روش صحیح استفاده از ماسک مو

شستن کامل موها

قبل از انجام هر کاری موهای خود را با یک شامپوی مخصوص موهای خود شستشو دهید. توجه کنید که هنگام شستشوی مو هیچ اثری از شامپو بر روی موهای شما باقی نماند تا ماسک مو بتواند تأثیر خود را به درستی بر روی موهای شما بگذارد.

حتماً بخوانید: موس مو یک حالت دهنده بسیار خوب برای موهای بلند

با دست خشک ماسک را بردارید

یکی از موضوعاتی که بسیاری حین استفاده از ماسک مو رعایت نمی کنند، وارد کردن دست خیس به کاسه ی ماسک مو است. در واقع باید بگوییم ماسک مو بسیار سریع با آب واکنش می دهد و باعث فساد آن می شود. بهتر است برای خارج کردن ماسک مو از یک شیء استفاده کنید تا دستان خود.

روش صحیح استفاده از ماسک موموها حالت نم دار داشته باشند

بسیاری عادت دارند ماسک مو را زمانی که موهای آن ها خیلی خیس است مورد استفاده قرار دهند. باید بگوییم روش صحیح استفاده از ماسک مو به اینگونه است که شما آب اضافی موهای خود را به واسطه ی یک حوله پارچه ای بگیرید و بعد ماسک را به موهای کمی نم دار بزنید. اگر این روش به طرز صحیحی انجام نشود، جذب مواد مغذی ماسک بسیار پایین می آید و به نوعی تأثیر مثبتش را از دست می دهد.

حتماً بخوانید: رفع وزی و خشکی مو با ماسک روغن زیتون

مدت زمان ماندن ماسک مو

برای اینکه ماسک بتواند تأثیر مثبت خود را بر روی موهای شما بگذارد، باید حداقل ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی موها بماند. پس عجله در شستن موی سر می تواند، در کاهش تأثیر مثبت ماسک مو اثر داشته باشد.

روش صحیح استفاده از ماسک مو!!به ریشه مو نزدیک نکنید!!

مهمترین موردی که شما حین استفاده از ماسک مو باید رعایت کنید این است که نباید به هیچ عنوان ماسک مو را به ریشه ی موی خود بزنید، زیرا ماسک مو می تواند باعث سست شدن ریشه موی و سر انجام باعث ریزش موی سر شود. بهتر است ماسک مو را فقط برای موهای گردن به پایین بزنید تا شما از خطرات ریزش مو در امان بمانید.

حتماً بخوانید: دنیای عجیب حالت دهنده های مو

ماسک مو را کاملاً بشویید

در آخرین مرحله شما ماسک مو را باید به خوبی از موهای خود پاک کنید و نگذارید به هیچ عنوان اثر لیزی ماسک مو بر روی موهای شما باقی بماند. توجه کنید که اگر ماسک مو به خوبی از روی موها پاک نشود، می تواند شما را در آینده نزدیک دچار خشکی مو کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }