چرا اکستنشن مو سبب ریزش و طاسی موی سر می شود؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

اکستنشن مو

از دوران قدیم تا امروز خانم ها به زیبایی موهای خود بسیار اهمیت می دادند. خوشبختانه در دوران قدیم اکثر خانم ها موهای خود را با روش های دائمی و بدون ضرر زیبا جلوه می دادند؛ اما امروزه با ورود محصولات جدید آرایشی مو اکثر خانم ها دست به دامن روش های موقت برای زیبا نشان دادن موهای خود شده اند. یکی از این روش های موقت اکستنشن مو است.

اکستنشن مو چیست؟

به اضافه کردن موهای مصنوعی و طبیعی به طور موقت به موهای طبیعی یک فرد، اکستنشن مو گفته می شود.

اکستنشن

انواع اکستنشن مو

استفاده از مو طبیعی

این نوع اکستنشن گران ترین نوع ممکن است، زیرا تارهای مو استفاده شده در آن از موی طبیعی است که بیش تر از کشور هند می آیند. یک نکته جالب این است که شما با استفاده از این روش می توانید موهای خود را مانند قبل رنگ، دکلره و هایلایت کنید. توجه داشته باشید که دوام و ماندگاری این نوع اکستنشن بستگی به میزان رشد موی فرد دارد و باید هر ۶ هفته یک بار توسط شخص متخصص ترمیم شود.

حتماً بخوانید: چربی موی سر را می شود اینگونه کنترل و درمان کرد

استفاده از موی مصنوعی

هزینه استفاده از موهای مصنوعی کمتر از موهای طبیعی است، طبیعتاً هم زیان های این نوع اکستنشن بیشتر از نوع طبیعی است. به طور مثال افرادی که از این نوع موها استفاده می کنند باید دور استفاده از وسایل حرارتی مثل سشوار و اتوی مو یک خط بزرگ بکشند. بدتر این است که این نوع موها به دلیل وزن زیادی که دارند فشار زیادی را به ریشه مو تحمیل می کنند و سبب ریزش مو در افراد می شوند.

اکستنشن

اکستنشن مو چگونه نصب می شود؟

روش چسب کراتین

در این روش مقداری چسب کراتین به بالای ریشه مو زده می شود و به واسطه ی حرارت و انبری مخصوص تار موها را به موی فرد می چسبانند.

روش رینگ

از اسم این روش معلوم است که بالای تار موها یک رینگ است که به واسطه یک انبر به ریشه و ساقه موی طبیعی فرد مورد نظر متصل می شود.

روش دوخت

در این روش تارهای مو اکستنشن را به موهای طبیعی فرد می بافند.

روش لاینی

یک نخ ۲۰ سانتی متری را تصور کنید که از آن موهای بلندی آویزان شده است. حال این نخ را بین موهای شما قرار می دهند و موهای طبیعی شما را به این نخ پر از مو متصل می کنند.
اکستنشن

نگهداری از اکستنشن مو

اگر قصد استفاده از این روش زیبایی موقت را دارید، باید خود را آماده دردسرهای بزرگ مراقبتی کنید. دیگر باید موهای خود را با شامپوهای مخصوص بشویید. نباید هنگام شستشو به موهای خود فشار بیاورید، زیرا امکان جدا شدن اکستنشن وجود دارد. همانطور که گفته شد، اگر از موهای مصنوعی استفاده کنید، دیگر برایتان استفاده از اقلام حرارتی سخت می شود.

حتماً بخوانید: برای مراقبت مو بعد از دکلره موهای خود را با آب برنج بشویید

مضرات اکستنشن مو چیست؟

همیشه گفته شده خانم ها برای سلامت موهای خود نباید آن ها را به مدت طولانی ببندند. دلیل این توصیه این است که بستن مو می تواند به تار موها فشار کششی وارد کند و سبب ریزش مو شود. حال این جریان به راحتی در اکستنشن مو پیش می آید و به موهای طبیعی به مدت بسیار طولانی فشار کششی وارد می شود. باز افرادی که موهای خود را با کش می بندند هنگام شب باز می کنند و به موهای خود استراحت می دهند. شما که اکستنشن کرده اید، می خواهید چه کار کنید؟

اگر متن بالا را مطلالعه کرده باشید حرف از چسب شد. این چسب گاهی اوقات باعث حساسیت شدید پوستی شده و خارش های زیادی را به همراه دارد و شما را به جایی می رساند که به پزشک مراجعه کنید.

میگرن هم یکی دیگر از مضرات اکستنشن است، اما بدترین ضرر اکستنشن طاسی سر است که دیگر قابل جبران نیست.

اکستنشن

فواید اکستنشن مو چیست؟

کمی حرف زدن از فواید این روش زیبایی موقت مو تمسخر آمیز است. بهتر است بگوییم تنها فایده آن باعث پر پشت دیده شدن موی سر شما است و دیگر هیچ فایده ای ندارد.

حتماً بخوانید: برای جلوگیری از ریزش مو تخم مرغ، آجیل، اسفناج و … بخورید

حرف آخر

بیایید به جای درمان های موقتی چون اکستنشن مو به درمان های دائم رجوع کنیم، مثل این که بدانیم کدام ویتامین بدنمان کم است که باعث کم پشتی موهایمان شده است. پس بیایید به سلامت خود اهمیت بدهیم و نگذاریم به خاطر یک زیبایی موقت به موهای خود لطمه وارد کنیم.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }