شامپو بدون سولفات چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شامپو بدون سولفات چیست؟

سولفات چیه؟ سولفات همون ماده پاک کننده ای است که به شامپو کف غلیظی می دهد و وظیفه آن حذف آلودگی و چربی ها از پوست و موی سر است. در واقع سولفات همان کفی است که هنگام شستشوی موی سر از شامپو به وجود می آید. پس دلیل اینکه می گویند کف سر خود را با شامپو بشویید و موهای خود را با کف شامپو بشویید را فهمیدید.

شامپو بدون سولفات چیست؟
شامپو بدون سولفات چیست؟

چرا شامپو حاوی سولفات برای مو مضر است؟

همانطور که گفته شد سولفات یک ماده پاک کننده قوی است که باعث حذف چربی ها و آلودگی ها از پوست و موی سر می شود. حال قدرت بالای این ماده شوینده سبب شده چربی های مفید پوست و موی سر ما که کمک به شادابی و سلامت موی سر ما می کنند حذف شود. در واقع موی ما به نوعی رطوبت و چربی مفید خود را از دست می دهد.

حتماً بخوانید: هر نوع تغییر ظاهری در موها خبر از بیماری می دهد

شامپو بدون سولفات

کمپانی های تولید کننده محصولات مراقبت از مو برای اینکه موی سر ما حین شستن کمتر صدمه ببیند شامپوهایی را تولید کرده اند که در آن ها سولفات به میزان بسیار کم یا اصلاً استفاده نشده است. حال این سوال پیش می آید که اصلاً این شامپوها موی سر را تمیز می کنند؟ بله این شامپوها همانند شامپوهای با سولفات اثر پاکنندگی بسیار خوبی دارند و تنها فرقی که با دیگر شامپوها دارند در این است که چربی مفید موی سر را از بین نمی برند و فقط آلودگی و چربی های مضر را از پوست و موی سر حذف می کنند.

شامپو بدون سولفات چیست؟
شامپو بدون سولفات چیست؟

ویژگی های مثبت شامپوهای بدون سولفات

شامپوهای بدون سولفات به پوست و موی سر کمک می کنند تا رطوبت خود را حفظ کند و از شکنندگی هنگام شانه زدن جلوگیری می کند. این شامپوها مانع از ایجاد موخوره و شوره سر می شوند و اگر شما موی رنگ کرده داشته باشید به ماندگاری رنگ موی شما هم کمک می کنند. در آخر هم شما را از التهابات و خشکی پوست سر در امان نگه می دارند.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح شستن موی سر

راه تشخیص شامپوهای بدون سولفات

اولین راه مطالعه مشخصات شامپویی که خریداری کرده اید است. اگر میزان سولفات استفاده شده در محصولی که خریداری کرده اید زیر ۲ درصد باشد شما شامپوی بدون سولفات خریداری کرده اید.

به این موضوع هم توجه کنید که میزان کف شامپوهای بدون سولفات بسیار کم است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }