سنگ پا می تواند برای سلامت شما یک سنگ باارزش باشدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

سنگ پا

یکی از اقلام نظافتی بدن که در زمان قدیم از آن به عنوان یک اصل جدانشدنی استحمام یاد می کردند، سنگ پا بود. بسیاری از ما زمانی که نام این محصول را می شنویم در ذهنمان گرمابه و حمام های سنتی تداعی می شود و ما را به یاد دوران قدیم می اندازد. امروزه سنگ پا محصولی شده است که از زمان قدیم به ما ارث رسیده است و هر کس که به نظافت شخصی خود اهمیت می دهد از این محصول نظافتی هنگام استحمام استفاده می کند.

حال شاید شما فکر کنید تنها کاربرد و فایده سنگ پا از بین بردن خشکی و ترک های پا است و دیگر کاربردی ندارد، ولی باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید و باید در مورد طرز فکر خود درباره ی سنگ پا تجدید نظر کنید.

سنگ پا

درمان آکنه پوستی

یکی از مواردی که زیبایی چهره و سلامت پوست صورت را مورد تهدید قرار می دهد، آکنه و جوش سر سیاه است. حتماً اگر شما جزء افرادی باشید که با مشکل آکنه و جوش سر سیاه آشنا باشید، برای درمان راه های زیادی را امتحان کردید.

یکی از راه هایی که شما می توانید برای درمان آکنه پوست صورت خود امتحان کنید، کشیدن سنگ پا به پوست صورت است. هنگامی که شما این عمل را انجام می دهید روزنه های پوست صورت شما پاکسازی شده و مانع از اجتماع چربی و باکتری در منافذ پوستی شما می شود .

برای انجام این کار کافی است هفته ای یکبار صورت خود را به آرامی با یک سنگ پا معمولی شستشو دهید. توجه داشته باشید که این عمل را به آرامی و بر روی پوست نرم و مرطوب و بدون هیچ فشار دستی انجام دهید.

درمان ترک و خشکی پا

یکی از مواردی که از زیبایی پا شما می کاهد، خشکی و ترک پا است. حال یکی از راه های قدیمی درمان خشکی پا استفاده از سنگ پا است.

کافی است شما پای خود را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل یک تشت آب گرم کنید و بگذارید پاهایتان مرطوب شود. حال که متوجه رطوبت کافی پای خود شدید، می توانید با استفاده از یک سنگ پا و به وسیله ی حرکات دورانی و چرخشی لایه های مرده پوست پای خود را از بین ببرید و به یک پای بدون ترک و خشکی دست پیدا کنید.

کمک به درمان دیابت

یکی از مشکلات افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند، خونرسانی نامناسب در نیمه تحتانی بدن است. حال این افراد در بعضی مواقع با مشکلاتی چون ترک و خشکی پا مواجه می شوند.

به تازگی طبق تحقیقاتی که انجام شده محققان متوجه شده اند که کشیدن سنگ پا می تواند انسولین خون را تنطیم کند و در عمل خون رسانی در بدن بهبود ببخشد.

سنگ پا

افزایش قد

هنگامی که فردی در سنین رشد است و از سنگ پا استفاده می کند، باعث می شود که هورمون های رشد و هورمون هیپوفیز در بدن او تحریک و سبب افزایش قد او شود.

درمان سر درد

همانطور که گفته شد کشیدن سنگ پا در خون رسانی بدن تأثیر بسیار زیادی دارد و استفاده از آن باعث می شود غلظت خون کاهش یابد و عملیات خون رسانی به دیگر نقاط بدن بهتر صورت گیرد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }