علت پوست پرتقالی شدن صورت چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

پوست پرتقالی چیست؟

حتماً همه شما پوست پرتقال را مشاهده و لمس کرده اید. هنگامی که منافذ پوست صورت بیش از اندازه باز شوند در چرخه ی باز تولید سلول های پوستی و رطوبت پوست اختلال ایجاد می شود و دیگر صورت شما همانند قبل صاف و بدون منافذ نیست. در این مواقع این نوع پوست ها را به پوست پرتقال تشبیه می کنند. در ادامه به علت پوست پرتقالی شدن صورت پرداخته ایم.

علت پوست پرتقالی شدن صورت

پوست پرتقالی به مرور زمان بر روی صورت ما ایجاد می شود و عواملی چون افزایش سن، لنفودما، سلولیت، نور خورشید و عفونت های پوستی به تشدید و به وجود آمدن این نوع پوست کمک می کنند.

علت پوست پرتقالی شدن صورتاستفاده از کرم های حاوی هیالورونیک اسید

کرم ها مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید به دلیل آبرسانی خوبی که برای پوست صورت دارند، می توانند شما را در از بین بردن چین و چروک و منافذ باز پوست کمک زیادی کنند.

ماسک عسل و ماست

یکی از شیوه های درمانی خانگی منافذ پوست باز می تواند ماسک عسل و ماست باشد. شما کافی است ماست و عسل را با هم ترکیب کنید و بر روی منافذ باز پوست خود بگذارید و بعد از مدتی کوتاه صورت خود را با آب بشویید. این ماسک به دلیل ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتری می تواند برای پوست شما بسیار مؤثر باشد.

پوست پرتقالی چیست؟ویتامین سی برای پوست پرتقالی

سرم های ویتامین سی و مکمل های غذایی حاوی ویتامین سی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود می توانند شما را درمان و کنترل پوست پرتقالی کمک زیاد کنند. آیا طرز صحیح استفاده از سرم ویتامین سی را می دانید؟

استفاده از کرم های حاوی ویتامین آ و دی

این نوع پوست ها احتیاج به تقویت لایه اپیدرم پوست دارند. این جریان زمانی اتفاق می افتد که میزان تولید پروتئین هایی چون الاستین و کلاژن در پوست افزایش پیدا کند. مصرف کرم های حاوی ویتامین آ و دی می تواند سبب شروع این جریان در پوست ما شود. بهتر است بدانید که این نوع کرم های به باز تولید سلول های پوستی می تواند کمک زیادی کند.

حتماً بخوانید: لیزر آر اف فرکشنال؛ یک روش امن برای جوانسازی پوست

لیزر آر اف فرکشنال برای پوست پرتقالی

این لیزر یک روش امن و کم تهاجمی برای رفع منافذ باز پوست باز است. گفتن کارکرد این لیزر خارج از حوصله این مطلب است برای همین شما را دعوت به مطالعه آن می کنیم.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }