بیماری ADHD؛ بیماری که هیچ راه درمانی نداردزمان مطالعه : ۳ دقیقه

درمان اختلال کم توجهی

افرادی که دچار بیماری ADHD یا اختلال کم توجهی هستند در بسیاری از مواقع به دلیل بیماری خود در جنبه های مختلف زندگی اعم از تحصیل، کار، روابط و … لطمه می بینند. این بیماری قابل درمان نیست و تنها شما می توانید به کمک متخصصین و تمریناتی که در متن زیر گفته می شود از تشدید آن جلوگیری کنید.

درمان اختلال کم توجهی
درمان اختلال کم توجهی

حذف عوامل حواس پرتی

یکی از مواردی که این بیماری زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار می دهد حواس پرتی است. حتماً افرادی که به این بیماری دچارند متوجه شده اند که در محل کار یا حین انجام کاری بسیار بی تمرکز هستند و نمی توانند کارهای خود را روی نظم فکری انجام دهند. بهترین راه کار برای درمان این موضوع می تواند حذف عوامل حواس پرتی باشد. این عوامل می توانند شامل مواردی چون تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، تلویزیون و … باشد. البته این خود شما هستید که تعیین می کنید که چه عواملی سبب حواس پرتی شما می شود. شاید یک کاغذ عامل عدم تمرکز شما باشد.

انرژی خود را تخلیه کنید

قبل از هر چیز مواردی که سبب می شوند شما انرژی اضافی در بدن خود ذخیره کنید را کاملاً از برنامه زندگی خود حذف کنید. به طور مثال اگر عادت دارید در طی روز قهوه بنوشید حتماً از این عادت خود فاصله بگیرید.

تخلیه انرژی اضافی بدن می تواند یک درمان خوب برای اختلال کم توجهی شما باشد. شما می توانید این عمل را با مواردی چون پیاده روی، صحبت کردن با دوستان خود، ورزش کردن و … صورت دهید.

داشتن تغذیه سالم

جالب است بدانید که تغذیه ناسالم می تواند در بیماری اختلال عدم تمرکز شما بسیار تأثیرگذار باشد. سعی کنید از اقلام غذایی که در آن ها به میزان زیادی شکلات، قند و شکر استفاده شده است فاصله بگیرد و به سمت مواد غذایی سالم و پروتئین دار روی بیاورید.

هر کاری در زمان خود

طبیعی است که این اختلال سبب فراموش کاری شما می شود. پس برای جلوگیری از این موضوع کافیست هر کاری را در زمان خود انجام دهید و به زمان ها دیگر موکول نکنید، زیرا ممکن است کار خود را فراموش کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

همه ی ما می دانیم که در شبکه های اجتماعی پر از خبرها و اطلاعات مختلف است. پس اگر شما دچار اختلال عدم تمرکز هستید بهتر از برای جلوگیری از آشفته شدن ذهن خود کمی از این نوع شبکه های فاصله بگیرید.

درمان اختلال کم توجهی
درمان اختلال کم توجهی

کارهای خود را تعیین کنید

این اختلال سبب می شود شما بیش از حد از خودتان توقع داشته باشید و فکر کنید که می توانید به تمام امور زندگی تان در طی یک روز رسیدگی کنید. حال این توقع و اختلال شما دست به دست هم می دهند که شب در زمان خواب شبانه از فکر کارهای انجام نداده خود در طی روز ناراحت شوید. بهتر است برای جلوگیری از این مسائل هر شب قبل از خواب برای شروع روز خود لیستی از کارهای خود را که توان انجام همه ی آن ها در طی یک روز دارید را تهیه کنید و در شروع روز به ترتیب هر کاری را انجام دادید تیک بزنید.

حتماً بخوانید: نشانه های اختلال کم توجهی چیست؟

فکر کردن قبل از انجام هر کاری

عدم تمرکز سبب می شود شما واکنش های عجولانه ای داشته باشید. به طور مثال خیلی زود عصبانی و یا خیلی زود هیجانی شوید. بهتر است قبل از هر واکنش یک نفس عمیق بکشید و در مورد کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }