نشانه های اختلال کم توجهی چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

نشانه های اختلال کم توجهی

یکی از اختلالاتی که سبب شده ما انسان ها خود را مورد سرزنش قرار دهیم و از تمامی کارهایمان عقب بی افتیم، اختلال کم توجهی یا بیش فعالی است. این نوع اختلال در گذشت زمان و با افزایش سن بهتر می شود ولی این امکان وجود دارد که مشکل شما در بزرگسالی به شکل های دیگری چون ضعف تمرکز، رفتارهای تکانشی، ریسک پذیری و … نمایان شود. پس اگر دچار این بیماری هستید حتماً برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

نشانه های اختلال کم توجهی
نشانه های اختلال کم توجهی

تمرکز بیش از حد

یکی از نشانه های بیش فعالی در بزرگسالان می تواند تمرکز بیش از حد روی یک کار باشد. به طور مثال می شود فردی را مثال زد که ساعت ها در تلفن همراه خود به دنبال یک عکس یا فیلم مورد مورد علاقه خود می گردد.

حتماً بخوانید: اضطراب پنهان؛ اختلال روانی که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار داده است

شکست ها را بزرگ می شمارنند

افراد که دچار اختلال کم توجهی هستند در مواقعی که شکست می خورند سریعاً ناامید می شوند و اجازه می دهند که یک احساس شرمندگی تمام وجود آن ها را در برگیرد. به طور مثال شما چهار تا امتحان داده اید، در سه تای آن ها موفق بوید و در یکی از آن ها شکست خورده اید. شما بابت آن سه تا موفقیت بسیار خوشنود هستید اما این خوشنودی را شما با یک شکست کاملاً از یاد می برید و خود را بابت این موضوع سرزنش می کنید.

حتماً بخوانید: افسردگی یک بیماری است نه یک حال بد

مدیریت احساسات و کنترل واکنش ها

نداشتن مدیریت بر احساسات و کنترل واکنش ها می تواند از نشانه ها بیش فعالی باشد. در واقع شما نمی توانید فرق بین احساسات و واکنش های خود را تشخیص دهید. به طور مثال خسته اید ولی احساس می کنید به خاطر حرف کسی ناراحت و بی حوصله هستید.

نشانه های اختلال کم توجهی
نشانه های اختلال کم توجهی

استراحت شبانه ممنوع

زمانی که شما برای خواب شبانه به تختخواب خود می روید به این فکر می کنید که این اختلال نگذاشته است شما به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید و از همه ی کارهای خود عقب افتاده اید. جالب تر این است که شما نمی توانید بدون انجام آن کارهای خود به سراغ کار دیگری بروید.

انتظار داشتن بیش از حد

افرادی که دچار اختلال کم توجهی هستند از خود بسیار انتظار دارند. در واقع آن ها فکر می کنند که در طی یک روز باید به بسیاری از کارهای خود رسیدگی کنند و تمام آن ها را به اتمام برسانند.

حواس پرتی حین انجام کار

یکی از دلایلی که شما نمی توانید کارهای خود را به اتمام برسانید حواس پرتی شما حین انجام کارها است. به طور مثال شما قصد دارید مطلبی را در یک سایت مطالعه کنید و در مورد آن مقاله ای تهیه کنید، اما شما در حین انجام کار خود با یک تبلیغ قیمت روز خودرو به یک وب سایت دیگر وارد می شوید و مشغول دیدن قیمت ها و مشخصات خودرو می شوید و ناگهان به خودتان می آید که شما در طی یک ساعت گذشته به جای رسیدگی به کارتان در صفحه مشخصات پورشه کاین نسل جدید هستید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }