خیلی سریع با این چند روش خانگی به خارش بدن خود تسکین ببخشیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

درمان خارش بدن

یکی از آزار دهنده ترین مواردی که می تواند افراد را دچار خستگی و بی حوصلگی کند، خارش بدن است. خارش بدن می تواند یک نقطه از بدن یا کل بدن را به خود مبتلا کند. خارش بدن می تواند نشات گرفته از یبوست، اگزما، آفتاب سوختگی، مشکلات کبدی و … باشد و جالب است بدانید که موضوع استرس می تواند به خارش بدن شما تشدید ببخشد و بیشتر شما را مورد آزار خود قرار دهد.

درمان خارش بدن
درمان خارش بدن

درمان خارش بدن با نعناع

منتول موجود در برگ های نعنا سبب شده، نعنا خاصیت التیام بخش داشته باشد و افراد را درمان خارش و التهابات پوستی کمک زیادی کند. برای بهره مندی از این روش کافی است شما مقداری نعنا را در آب بجوشانید و بعد از خنک شدن محلول بدست آمده را به پوست خود بمالید تا از خارش بدن شما کاسته شود.

حتماً بخوانید: نشانه ها و روش های درمانی اگزمای پوستی چیست؟

کمپرس سرد برای درمان خارش

یکی از ساده ترین روش های درمان خارش بدن می تواند استفاده از کمپرس سرد باشد. شما می توانید برای انجام این کار یک حوله را با آب سرد خیس کنید و بر روی ناحیه ای که خارش اتفاق افتاده است بگذارید. این عمل می تواند التهاب پوست شما را کاهش دهد.

یک روش دیگر هم می تواند استفاده از کمپرس های یخی باشد. در زمان استفاده از این روش توجه داشته باشید برای پاسخ گیری مثبت حتماً باید کمپرس یخ را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی ناحیه مورد التهاب قرار دهید.

حتماً بخوانید: علت جوش زدن بدن چیست؟

استحمام با آب سرد

یکی از مسکن های خارش بدن می تواند آب سرد باشد. شما برای این کار کافی است یک استحمام با آب سرد داشته باشید تا التهابات پوستی که از خارش نشات گرفته کاهش یابد. اگر هم برایتان مقدور است در دورن یک وان آب سردی که با چند قطره روغن های معطر بابونه، کندر و اسطوخودوس ترکیب شده بنشینید تا خارش بدنتان رفع شود.

درمان خارش بدن
درمان خارش بدن

حمام جوش شیرین

ماهیت قلیایی جوش شیرین می تواند یکی خنثی کننده بسیار خوب اسیدی باشد. می شود گفت یکی از مؤثرترین روش های درمان خارش پوست حمام جوش شیرین است. شما برای بهره مندی از این روش کافی است آب وان حمام خود را با یک فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دورن وان دراز بکشید و سپس پوست خود را آبکشی فرمایید.

حتماً بخوانید: درمان خارش و سوزش پوست بعد اصلاح موی زائد بدن با تیغ ژیلت

درمان خارش بدن با سرکه سیب

آنزیم های موجود در سرکه سیب می تواند Ph پوست بدن شما را تنظیم کند و شما را در درمان التهابات پوستی کمک زیادی کند. شما برای بهره مندی از این روش کافی است یک قاشق سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب کنید و توسط یک پنبه به پوست ناحیه ی مبتلا به خارش بمالید. البته شما می توانید همانند حمام جوش شیرین به جای جوش شیرین دو فنجان سرکه سیب به آب وان خود اضافه کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در آن دراز بکشید و سپس بدن خود را با یک حوله خشک فرمایید.

درمان خارش بدن
درمان خارش بدن با سرکه سیب

روغن نارگیل برای خارش بدن

شما می توانید از خاصیت آنتی هیستامینی و ضد التهابی روغن نارگیل برای درمان خارش پوست به نفع خود استفاده کنید. کافی است شما بعد از استحمام ناحیه مبتلا به خارش را با روغن نارگیل مرطوب کنید. البته توجه داشته باشید که این روغن بوی خوشایندی ندارد و شاید بوی آن بد از مدتی برای شما آزار دهنده باشد.

روغن کنجد برای خارش بدن

روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان و یک التیام بخش بسیار عالی پوست است. شما می توانید از این روغن همانند روغن نارگیل بعد از استحمام استفاده کنید و به ناحیه مبتلا به التهاب تسکین ببخشید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }