جوش شیرین کاربردهای زیادی داردزمان مطالعه : ۴ دقیقه

جوش شیرین

خیلی ها شاید فکر کنند که جوش شیرین فقط مصارفی چون نان پزی و پاک کنندگی دارد. اما اینگونه نیست و شما می توانید با استفاده از جوش شیرین تیرگی های بدن مثل تیرگی زیر بغل، جوش های سرسیاه، جرم دندان و … را از بین ببرید. ما را در ادامه مطلب به چند تا از کابردهای جوش شیرین اشاره کرده ایم.

از بین بردن جوش سرسیاه

از کاربردهای جوش شیرین از بین بردن جوش های سرسیاه است. شما به وسیله مقداری کمی از این ماده معجزه آسا می توانید به طور کلی از شر جوش های سرسیاه راحت شوید. برای انجام این کار کافی است مقداری جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا ماده ای خمیری شکل بدست آید، بعد آن را بر روی صورت خود ماساژ دهید و بعد از مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

شستن موی سر

موی شما در طی شبانه روز در معرض بسیاری از آلودگی ها قرار می گیرد و این موضوع باعث چرب شدن موی سر شما می شود. شما با استفاده از یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک استکان آب می توانید مخلوطی درست کنید که در مدت ۲ الی ۳ دقیقه از شر تمامی این آلودگی ها هنگام شستشوی موی سر خود در زمان استحمام خلاص شوید.

کوتیکول و ناخن های قوی

داشتن کوتیکول و ناخن زیبا امروزه برای خیلی از افراد به خصوص خانم ها حائز اهمیت است. شما می توانید با استفاده از مخلوط آب و جوش شیرین و یک مسواک دیگر نگران ناخن های نازک و ضعیف خود نباشید. برای انجام این کار کافی است شما مخلوطی که به واسطه ی جوش شیرین و آب درست کرده اید را با یک مسواک بر روی کوتیکول و ناخن خود ماساژ دهید و سپس دست های خود را آبکشی فرمایید.

جوش شیریندئودورانت

خیلی از افراد از تعریق زیاد بدن خود رنج می برند و این مشکل باعث شده است که از پوشیدن لباس های تیره اجنتاب کنند، زیرا تعریق بیش از حد باعث ایجاد لک های سفید بر روی لباس آن ها می شود. شما می توانید با مخلوط آب و جوش شیرین خمیری بدست بیاورید، بعد این خمیر را به زیر بغل خود بمالید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را با آب شستوشو دهید. اگر این کار را در هفته چند بار انجام دهید، می توانید به طور کامل از تعریق بیش از حد و بوی بد تعریق راحت شوید.

سفید کردن تیرگی های بدن

تیرگی های بدن بیشتر به دلیل اصلاح موهای زائد و استفاده از مواد بهداشتی الکل دار و آلومینیوم دار ایجاد می شود. این موضوع باعث شده است که شما از پوشیدن بعضی از لباس ها اجتناب کنید و همیشه از این مشکل رنج ببرید. اما یک خبر خوش برای افرادی که از این مشکل رنج می برند. شما می توانید با مخلوط لیموترش و جوش شیرین به طور کلی از شر این تیرگی ها خلاص شوید. کافی است مخلوط به دست آمده را به قسمت هایی از بدنتان که تیره شده است بزنید و بعد از مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را شستشو دهید. توجه داشته باشید برای اثر بخشی بیشتر شما باید این عمل را در ماه چند بار انجام دهید.

دهانشویه

برای از بین بردن بوی بد دهان کافی است مقدار جوش شیرین را داخل یک لیوان آب بریزید و دهان خود را به مدت ۳۰ ثانیه شستشو دهید. این عمل باعث می شود دهان شما در طی شبانه روز خوشبو بماند.

سفید کردن دندان

شستشوی دندان با جوش شیرین می توانید باعث سفید شدن دندان ها و از بین رفتن پلاک ها از دندان شما شود. حتماً افرادی که به سفیدی دندان های خود اهمیت می دهند این عمل را یک الی دو بار در هفته با استفاده از یک مسواک مرطوب انجام دهند.

لایه برداری صورت

شما می توانید از جوش شیرین به عنوان یک اسکراب خانگی برای از بین بردن سلول های مرده پوست خود استفاده کنید و پوستی شاداب را به خود هدیه بدهید. برای انجام این کار کافی است با استفاده از جوش شیرین و آب خمیری درست کنید و صورت خود را با آن ماساژ دهید و سپس صورت تان را با آب شستشو دهید.

درمان آفتاب سوختگی

از کاربردهای جوش شیرین درمان آفتاب سوختگی است. اگر پوستتان بر اثر آفتاب سوخته شده و حالت برنزه به خود گرفته است، محل آفتاب سوختگی را مرطوب کنید و مقداری جوش شیرین بمالید و سپس آن قسمت را شستشو دهید. این عمل باعث تسکین التهاب پوست شما می شود.

 رفع بوی بد پا

خیلی ها از بوی بد پا رنج می برند و این موضوع باعث شده است که خود را سرزنش کنند و از بودن در جمع ها خجالت بکشند. جوش شیرین می تواند کمک زیادی به این افراد کند. کافی است پاهای خود را در مخلوط مقدار کمی جوش شیرین با آب قرار دهید و بعد از مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه پاهایتان را شستشو دهید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }