علت جوش زدن بدن چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

جوش های بدن

یکی از مشکلات پوستی که بسیار از ما دچار آن هستیم، جوش های بدن است که بیشتر در قسمت های کمر و باسن دیده می شوند. علت به وجود آمدن این جوش ها می تواند به دلیل اختلالات هورمونی، تغذیه نامناسب، استفاده از صابون، استفاده نکردن از اسکراب بدن و … باشد. در ادامه مطلب سعی داریم بیشتر در مورد جوش های بدن صحبت کنیم و امیدواریم که این مطلب بتواند کمی در درمان جوش های کمر و باسن شما مفید باشد.

جوش های روی کمراختلالات هورمونی

قبل از هر کاری باید اول شما یک آزمایش بدهید تا مطمئن شوید مشکل داخلی بدن شما را تهدید نمی کند. باید بگوییم مهمترین علت جوش های کمر و باسن اختلالات هورمونی، تخمدان پلی کیستیک و مشکلات کبدی است و باید به این موضوع توجه کنید که اگر این مشکل را حل نکنید، شما هیچ زمان نمی توانید جوش های بدن خود را درمان کنید.

البته در بعضی مواقع موضوعاتی چون استرس و خواب نامناسب می تواند شما را دچار ایجاد جوش های صورت و بدن کند.

حتماً بخوانید: مطمئن باشید جوش ها و آکنه های صورت بی دلیل نیست

استفاده از صابون

استفاده از صابون می تواند اسیدیته پوست را تغییر دهد و باعث ایجاد جوش در بدن شود. پس بهتر است به جای صابون از شامپو بدن استفاده کنید.

باقی ماندن نرم کننده بر روی بدن

یکی از مشکلاتی که بیشتر خانم ها به دلیل داشتن موهای بلند با آن دست و پنجه نرم می کنند، استفاده از نرم کننده است. نرم کننده به دلیل حالت چرب و سیلیکونی که دارد می تواند موجب بسته شدن منافذ پوست شود و ما را دچار جوش های پوستی کند. پس اگر از نرم کننده استفاده می کنید حتماً بدن خود را به خوبی شستشو دهید و نگذارید منافذ پوستتان با مواد موجود در نرم کننده بسته شود.

اسکراب بدناستفاده نکردن از لیف و اسکراب بدن

پوست بدن ما لایه به نام شاخی دارد که اگر این لایه با لیف و اسکراب بدن از بین نرود، می تواند ما را دچار جوش های پوستی و موهای زیر پوستی کند. پس برای داشتن بدنی بدون جوش نباید لایه برداری پوست را فراموش کنید.

حتماً بخوانید: موهای زیر پوستی؛ موهایی که زیر لایه شاخی پوست گیر افتاده اند

استحمام با آب داغ

یکی از عادات بسیار اشتباه دوش گرفتن با آب داغ است. هنگامی که شما با آب داغ استحمام می کنید پوستتان چربی های مفید خود را از دست می دهد و بسیار خشک می شود. حال غدد سباسه برای جبران این خشکی باید چربی بیشتری تولید کنند که این موضوع باعث به وجود آمدن جوش های پوستی می شود.

حتماً بخوانید: ترکاندن جوش یا ترکاندن زیبایی صورت

نشستن حوله

یکی از مسائلی که بسیاری از ما خیلی ساده از کنار آن گذر می کنیم، رعایت نکردن نظافت حوله هایمان است. باید بگوییم که برای رعایت این موضوع حتماً بعد از ۵ الی ۶ بار استفاده باید حوله هایمان را شستشو دهیم.

جوش های بدنپوشیدن لباس زیر نامناسب

لباس زیرهای تنگ و نایلونی خود یکی از دلایل اصلی جوش های پوستی هستند. بیشتر سعی کنید از لباس زیرهایی استفاده کنید که جنسشان نخی و در تن راحت باشند.

حتماً بخوانید: درمان خارش و سوزش پوست بعد اصلاح موی زائد بدن با تیغ ژیلت

اصلاح نادرست موهای بدن با ژیلت

استفاده از تیغ های کهنه و اصلاح مو در خلاف جهت رویش از دلایلی است که بدن شما می تواند دچار جوش های پوستی شود.

حتماً بخوانید: فواید نوشیدن آب برای سلامتی انسان

تغذیه ناسالم

غذاهی فست فودی، خوردن بیش از حد کربوهیدرات، نخوردن سبزیجات، ننوشیدن آب کافی و … از عواملی هستند که باعث بروز جوش های پوستی می شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }