گیاه دیفن باخیا؛ یک گیاه بومی برزیلیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

گیاه دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا یکی از گیاهان بومی برزیلی است. این گیاه از برگ های بزرگ و پهنی بهره می برد. این گیاه به دلیل حالت زینتی که دارد، توانسته جایگاه خوبی را در دکوراسیون داخلی منازل برای خود رقم بزند. دیفن باخیا به علت شرایط نگهداری آسوده می تواند یکی از گیاهان بسیار خوب برای خانه های آپارتمانی باشد.

نور

برای نگهداری از این گیاه شما احتیاج به نور متوسط و زیاد دارید. توجه داشته باشید که بهترین نور برای نگهداری از این گیاه می تواند پنجره های شرقی و جنوبی منزل شما باشد. البته آفتاب مستقیم می تواند به برگ های گیاه شما لطمه وارد کند.

گیاه دیفن باخیاآبیاری

دیفن باخیا احتیاج به آبیاری زیاد ندارد و به آب زیاد بسیار حساس است. سعی کنید در فصول گرم سال هفته ای ۲ الی ۳ بار و در فصول سرد سال هفته ای یکبار اقدام به آبیاری کنید. توجه داشته باشید برای سلامت گیاه خود باید بین هر آبیاری سطح خاک را با اسپری آب آبپاشی کنید.

به این مورد هم توجه کنید که آبیاری بی از حد می تواند برگ های گیاه شما را زرد و از بین ببرد.

حتماً بخوانید: گیاه قاشقی؛ یک گیاه بسیار سازگار با خانه های آپارتمانی

دما

بهترین دما برای نگهداری از دیفن باخیا دمای بین ۱۷ تا ۲۷ درجه است. توجه داشته باشید که سرما می تواند برگ های پایینی گیاه شما را زرد کند، پس به هیچ وجه اجازه ندید که دمای فضا به زیر ۱۷ درجه سانتی گراد بیاید.

گیاه دیفن باخیاخاک

یک گلدان را تقسیم بر ۳ قسمت کنید. حال دو قسمت گلدان را با خاک پیت ماس و ۱ قسمت باقی مانده را با خاک پرلیت پر کنید و سپس این دو خاک را به خوبی با هم ترکیب کنید. توجه داشته باشید که این گیاه احتیاج به زهکشی مناسب دارد.

حتماً بخوانید: گیاه شفلرا؛ یک گیاه آپارتمانی زیبا

تکثیر

هر زمان که گیاه شما بزرگ شد، می توانید از طریق شیوه قلمه زنی اقدام به تکثیر گیاه خود کنید.

گیاه دیفن باخیاآفات

دیفن باخیا در اکثر مواقع دچار آفتاتی چون تار عنکبوت و شپشک آردی می شود. هر زمان که شما چنین آفاتی را بر روی گیاه خود مشاهده کردید باید هر دو هفته یکبار تا زمان از بین رفتن کامل آفات اقدام به استفاده از آفت کش کنید.

حتماً بخوانید: گیاه انجیری یا گیاه مونسترا؛ یک گیاه خوب برای افرادی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند

سم

دیفن باخیا یکی از گیاهان سمی است. پس اگر در خانه حیوان خانگی یا بچه دارید، باید بسیار حواستان باشد که فرزند یا حیوان خانگی شما برگ های این گیاه را نخورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }