چگونه صبح ها زود بیدار شویم و سحر خیز باشیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

چگونه صبح ها زود بیدار شویم؟

با تغییر در سبک زندگی افراد امروزه ما شاهد سوالاتی چون؛ چگونه صبح ها زود از خواب بیدار شویم؟ هستیم. اکثر ما برای پاسخ صحیح به این سوال باید به دنبال یک دلیل محکم و یک انگیزه برای شروع روز خود باشیم. البته موارد دیگری هم هستند که به ما کمک می کنند سحرخیر باشیم که ما به آن ها در ادامه مطلب اشاره کرده ایم.

چگونه صبح ها زود بیدار شویم؟محل مناسب خواب

یکی از مواردی که به سحرخیز بودن شما کمک بسیار زیادی می کند، محل خواب شما است. اگر شما سعی کنید در محل خواب خود تاریکی و دمای مناسب را رعایت کنید، حتماً می توانید حس صبح زود بیدار شدن را تجربه کنید.

دوش آب گرم + دوش آب سرد

یک روش جذاب و جالب که می تواند شما را هنگام صبح سرحال کند، ترکیب دوش آب گرم و آب سرد است. در واقع شما می توانید یک دقیقه را بر دو تقسیم کنید و در هر یک از ۳۰ ثانیه ها دوش آب گرم و سرد را باز کنید و از ترکیب این آب سرد و گرم به حالت خواب آلودگی خود غلبه کنید.

دور کردن ساعت از اتاق خواب

اگر عادت دارید هنگام صبح با ساعت بیدار شوید، حتماً ساعت خود را دور از اتاق خواب خود قرار دهید تا مجبور شوید هنگام صبح برای خاموش کردن ساعت بلند شوید و خود را از تختخواب خود دور کنید.

چگونه صبح ها زود بیدار شویم؟

به دنبال هدف باشید

فردی که هدفی نداشته باشد، مطمئناً دلیلی برای جدا شدن از تختخواب خود ندارد. برای روز آینده خود برنامه ریزی کنید و حتماً به دنبال دلیل برای بیدار شدن خود باشید. به طور مثال پیاده روی هنگام صبح می تواند دلیل بسیار قانع کننده ای باشد.

سنگ بزرگ نشانه نزدن است

اگر قصد دارید در ساعت خواب خود تغییر ایجاد کنید و زودتر بیدار شوید، حتماً سعی کنید این کار را به آرامی و مرحله به مرحله انجام دهید. در واقع به طور یک دفعه ساعت خواب خود را به هم نزنید. سعی کنید یک ربع به یک ربع ساعت بیدار شدنتان را جلو بی اندازید و هر روز زودتر از روز دیگر بیدار شوید. این کار را تا زمانی ادامه دهید تا به زمان مورد نظر خود برای بیدار شدن دست پیدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }