شیوه صحیح شستشوی لباس های بافتنیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

لباس های بافتنی

لباس های بافنتی از انواع لباس هایی هستند که با شروع فصول سرد وارد کمدهای ما می شوند. حال که به پایان فصل زمستان نزدیک می شویم بسیاری قصد دارند لباس های بافتنی و پشمی خود را شستشو دهند و آن ها را برای فصول سرد سال آینده آماده کنند.

در ادامه مطلب شما با شیوه صحیح شستشوی لباس های بافتنی آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

توجه به لیبل

هر لباسی برای خود شناسه ای دارد که در داخل آن توسط یک ماشین چرخ خیاطی دوخته شده است. هدف از قرار دادن این لیبل در لباس برای آگاهی بیشتر شما هنگام شستشوی لباس مورد نظر است. حتماً قبل از شستشوی لباس خود به اخطارهای این لیبل توجه کنید و به شیوه نامه ای که خود کمپانی گفته است عمل کنید.

حتماً بخوانید: استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

پشت و رو کردن لباس

برای حفظ رنگ و افزایش عمر بیشتر لباس های بافتنی خود سعی کنید آن ها را قبل از شستشو پشت و رو کنید تا الیاف آن ها صدمه نبینند.

نرم کننده ممنوع

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان در عملیات شستشوی لباس خود از نرم کننده استفاده نکنید، زیرا استفاده از نرم کننده لباس باعث می شود بافت ها لباس شما آسیب ببیند و الیاف آن به شکل گلوله گلوله در بیاید.

Washing knitwearخشک کردن لباس بافتنی

حال زمان خشک کردن لباس های بافتنی و پشمی رسیده است. شما بایستی آب لباس خود را به خوبی بگیرید و سپس آن را بر روی یک سطح صاف پهن کنید تا به طور طبیعی خشک شود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان برای خشک کردن لباس های بافتی آن ها را آویزان نکنید، زیرا این کار باعث کش آمدن و تغییر سایز می شود.

حتماً بخوانید: از بین بردن لکه های عرق

از بین بردن چین و چروک

همیشه شما عادت دارید که چین و چروک لباس های خود را با اتو از بین ببرید. ولی این موضوع در مورد لباس های بافتنی صدق نمی کند و حرارت می تواند به الیاف لباس شما صدمه بزند. کافی است شما زمانی که لباستان مرطوب است و کاملاً خشک نشده است، اقدام به باز کردن چین و چروک لباس خود کنید تا لباسی صاف و بدون هیچ چروکی داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }