با جوش های سرسیاه چی کار کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

چرا جوش سرسیاه می زنم؟

به وجود آمدن جوش های سرسیاه یا کومدون های سیاه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از اجمله این عوامل می تواند ترشح بیش از حد هورمون های مردانه (آندروژن ها)، استفاده از محصولات آرایشی متفاوت، ترشح بیش از حد چربی در پوست، رطوبت، آلاینده های زیست محیطی، آلرژی و اضطراب باشد.

چرا جوش سرسیاه می زنم؟
چرا جوش سرسیاه می زنم؟

نور آفتاب

یکی از عوامل تشدید کومدون های سیاه بر روی پوست، نور آفتاب است. سعی کنید حتماً در تمامی فصول سال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد پوست خود را از در تماس بودن با نور آفتاب در امان نگه دارید.

حتماً بخوانید: ترکاندن جوش یا ترکاندن زیبایی صورت

پاک کردن آرایش

نظافت صورت قبل از خواب شبانه می تواند تأثیر زیادی در کاهش جوش های سرسیاه داشته باشد. بسیاری از خانم ها عادت دارند هنگام خواب شبانه با آرایش بخوابند و در پاک کردن صورت خود تنبلی می کنند. این دست خانم ها جزء کسانی هستند که بیشتر در معرض جوش های سرسیاه هستند.

مصرف دخانیات

اگر می خواهید به وضعیت جوش های صورت خود تشدید دهید، سعی کنید از دخانیاتی مثل سیگار استفاده کنید. مصرف دخانیات علاوه بر تشدید جوش های سرسیاه می تواند درمان های شما را بی اثر کند. به نوعی می شود گفت تا دخانیات را ترک نکنید، جوش های سرسیاه صورت شما را ترک نخواهند کرد.

چرا جوش سرسیاه می زنم؟
چرا جوش سرسیاه می زنم؟

غذاهای چرب تا نوشیدنی های کافئین دار

غذاهای چرب، غذاهایی با کربوهیدرات بالا، غذاهای آماده و کنسروی، مصرف نوشیدنی های الکلی و مصرف اقلام کافئینی می تواند از عوامل به وجود آمدن کومدون های سرسیاه باشد.

حتماً بخوانید: علت جوش زدن بدن چیست؟

تونر مناسب برای جوش های سرسیاه

شما می توانید با ترکیب یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری گلاب در ۱۰۰ سی سی آب یک تونر مناسب برای جوش های سرسیاه درست کنید و بعد از هر بار شستشو صورت، جوش های خود را با این تونر بپوشانید.

چرا جوش سرسیاه می زنم؟ماسک صورت مناسب جوش سرسیاه

سه قاشق غذاخوری عسل را درون ظرفی بریزید و آن را روی حرارت خیلی کم گرم کنید، بعد از اینکه عسل به خوبی گرم شد آب یک پیاز متوسط را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه بگذارید روی حرارت بماند. بعد از اینکه مخلوط شما کمی خنک شد دو الی سه قاشق غذاخوری آب خیار به آن اضافه کنید.

این ماسک را شما هفته ای دو تا سه بار و هر بار ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهد و بعد از این مدت صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

حتماً بخوانید: مطمئن باشید جوش ها و آکنه های صورت بی دلیل نیست

اسکراب مناسب جوش های سر سیاه

یک قاشق غذاخوری شکر دانه درشت را با یک قاشق غذاخوری بلغور مخلوط کنید و مقداری به آن روغن نارگیل اضافه کنید.

شما می توانید از این اسکراب هفته ای دو الی سه بار برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }