چگونه با بوی بد تعریق مبارزه کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تعریق

تعریق روشی کاملاً طبیعی برای تنظیم دمای بدن است و هر انسان سالم در سیستم بدنی خود تعریق را تجربه می کند. حال در این بین افرادی هستند که از تعریق زیاد خود ناراضی هستند و همیشه برای رفع این مشکل هزینه های زیادی را تقبل می کنند. باید بگوییم عرق به طور طبیعی بی بو است و زمانی که با باکتری ها ترکیب می شود از خود بوی بدی را ساطع می کند، که این بو به نوعی جزء بدترین بوهایی است که انسان می تواند از خود منتشر کند.

حال این سوال پیش می آید که چگونه بوی بد تعریق را از بین ببریم؟ برای پاسخ دادن به این سوال کافی است با رعایت چند نکته ساده از شر بوی بد عرق راحت شوید.

دئودورانت

حتماً بخوانید: چند روش ساده برای درمان تعریق بیش از حد بدن

استفاده از دئودورانت برای کنترل تعریق

اولین راه حلی که می توان به شما پیشنهاد داد، استفاده از دئودورانت است. ولی باید بگوییم که این راه حل می تواند شما را در زمانی محدود از تعریق زیاد دور کند و راه حلی دائم نیست. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از بعضی از دئودورانت ها می تواند سلامت شما را در خطر بی اندازد. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که مواد تشکیل دهنده ی محصولی را که خریداری کرده اید از آلومینیوم و پارابن تهیه شده باشد.

شیوه ی صحیح استفاده از دئودورانت ها به این صورت است که شما قبل از خواب شبانه و بعد از استحمام بر روی پوست خشک خود استفاده کنید و این کار را برای نتیجه گیری بیشتر هنگام صبح بعد از بیدار شدن دوباره انجام دهید. توجه داشته باشید که هیچ زمان از دئودورانت هنگامی که لباس بر تن دارید استفاده نکنید، زیرا بعد از مدتی شما شاهد این هستید که آن ناحیه از لباستان مثل سنگ می شود.

استحمام

استحمام

استحمام با صابون های ضد باکتری می تواند کمک بسیار زیادی برای از بین بردن باکتری از بدن کند. سعی کنید همیشه قسمت های تجمع باکتری مانند زیر بغل خود را با صابون های ضد باکتری شستشو دهید تا کمتر دچار بوی بد تعریق شوید.

تعریق زیاد بدن

رژیم غذایی سالم

بوی بدن شما می تواند تا حد زیادی با غذایی که تغذیه می کنید در ارتباط باشد و می شود گفت بسیاری از تعریق های بد بو به علت تغذیه ناسالم شما است.

خوردن پیاز، سیر، کافئین بیش از حد، ترشیجات و … بسیاری از این سبک مواد غذایی باعث می شود بوی تعریق شما تغییر کند و به یک بوی آزار دهنده تبدیل شود. علت این موضوع این است که بوی بد این نوع مواد غذایی هنگامی که شما عرق می کنید از منافذ پوستی شما خارج شده و باعث تولید بوی بد می شود.

 حتماً بخوانید: از بین بردن لکه های زرد تعریق از روی لباس

استفاده از لباس هایی با الیاف طبیعی

سعی کنید از لباس هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید، تا پوست شما بتواند تنفس کند و هوا در پوست بدن شما جریان داشته باشد. لباس هایی از جنس پنبه می توانند تا حد زیادی از تجمع باکتری در بدن جلوگیری کنند و این موضوع سبب می شود تعریق شما کمتر با باکتری ها واکنش داده و شما بیشتر از بوی بد تعریق در امان باشید.

تیروئید

مبتلا بودن به بیماری تیروئید می تواند تأثیر بسیار زیادی در تعریق بدن شما داشته باشد. حال اگر دچار تعریق بیش از حد هستید حتماً به پزشک مورد نظر مراجعه فرمایید، شاید تعریق بیش از شما به دلیل بیماری تیروئید باشد.

تعریق زیاد بدن

کلیه و کبد

کلیه و کبد شما وظیفه دفع سموم بدن را بر عهده دارند. حال اگر اختلالی در این دو عضو از بدن شما پیش بیاید، شما به احتمال زیاد با مشکل بوی بد تعریق دست و پنجه نرم خواهید کرد. پس اگر دچار چنین مشکلی هستید حتماً به پزشک متخصصی مراجعه فرمایید.

حتماً بخوانید: علت بوی بد پا چیست؟

دیابت

دیابت یکی از بیماری های مادام العمر است و همیشه بیماران دیابتی باید تا آخر عمر خود با رعایت نکاتی زندگی کنند. حال بوی بد تعریق این افراد بسیار جدی است و باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }