علت جوش های روی باسن چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

علت و درمان جوش باسن

از عمده ترین مشکلات پوستی که امروزه بسیاری دچار آن هستند، جوش ها روی باسن است. باید بگوییم رویت جوش های پوستی در این ناحیه بیشتر به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و عمومی است. تیم تکامگ در این مطلب به این نکات پرداخته است و سعی کرده شما را در درمان جوش های روی باسنتان کمک کند. لطفاً قبل از خواندن این مطلب به این موضوع توجه کنید که اگر جوش های ناحیه باسن شما با رعایت نکات زیر از بین نرفت حتماً آزمایش دهید و به پزشک مراجعه فرمایید.

علت و درمان جوش باسن
علت و درمان جوش باسن

لباس زیر تنگ

پوشیدن لباس زیر تنگ احتمال جوش زدن در ناحیه باسن را افزایش می دهد. شما می توانید برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی از لباس زیرهای آزاد و راحت استفاده کنید.

حتماً بخوانید: جای لک و جوش صورت خود را چگونه از بین ببریم؟

جنس لباس زیر

حتماً هنگام خرید لباس زیر به جنس محصولی که خریداری می کنید توجه کنید. جنس های پلاستیکی و غیر نخنی باعث حساسیت پوست و جوش زدن می شوند. پس سعی کنید از لباس زیرهای نخی استفاده کنید. بهتر است بگوییم همیشه از لباس زیرهای نخی استفاده کنید.

حتماً بخوانید: علت جوش زدن بدن چیست؟

نشستن بیش از حد

اگر شرایط زندگی شما به گونه ای است که باید در طی شبانه روز مدتی زیادی بنشید، حتماً سعی کنید هر دو الی سه ساعت یکبار به سرویس بهداشتی بروید و باسن خود را آبکشی کنید. به این موضوع هم توجه کنید که رعایت این مسئله در فصول تابستان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

علت و درمان جوش باسن
علت و درمان جوش باسن

شوینده لباس زیر

موضوعی که بسیاری اصلاً به آن توجه نمی کنند، شوینده لباس زیرشان است. سعی کنید هنگام شستشوی لباس زیر خود از موادی استفاده کنید که پوستتان به آن حساسیت نداشته باشد.

شوینده یا پن ضد جوش

سعی کنید هنگام استحمام باسن خود را با شوینده ها و پن های ضد جوش شستشو دهید.

حتماً بخوانید: مطمئن باشید جوش ها و آکنه های صورت بی دلیل نیست

لایه برداری

اگر جوش های زیر پوستی در ناحیه باسن خود دارید، حتماً هفته ای یکبار پوست خود را لایه برداری کنید. شما می توانید این کار را با لوفا یا ماسک های لایه بردار انجام دهید. به این موضوع توجه کنید که اگر جوش های شما فعال و از نوع چرکی است، اصلاً نباید پوست خود را لایه برداری کنید، زیرا لایه برداری می تواند باعث تشدید جوش های باسن شما شود.

حتماً بخوانید: جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه پوست

محلول های ضد جوش

سعی در روز یک الی دو بار از محلول های ضد جوش استفاده کنید. برای تهیه این محلول ها موضعی می توانید به داروخانه ها مراجعه فرمایید.

اصلاح موهای باسن

برای اصلاح موهای باسن به هیچ عنوان از تیغ استفاده نکنید، زیرا تیغ می تواند بعد از مدت یک الی دو روز در ناحیه باسن شما التهاب ایجاد کند و شما را دچار جوش و موهای زیر پوستی کند. بهترین راه برای از بین بردن موهای این ناحیه می تواند استفاده از لیزر موهای زائد باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }