آیا می دانستید موی سر در فصل تابستان دچار ریزش می شود؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

ریزش موی سر در تابستان

موی سر در تابستان بیشتر از فصول دیگر در معرض آسیب های طبیعی قرار می گیرد و تعداد زیادی از افرادی که در این فصل به ریزش مو دچار می شوند را نگران می کند. می شود گفت در دو ماه پایانی فصل تابستان موی سر افراد بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد و دیده شده در بعضی افراد ریزش مو به بیش از صد تار مو در روز رسیده است.

تیم تکامگ امروز قصد دارد شما را بیشتر در مورد ریزش مو در فصل تابستان آگاه کند و شیوه های جلوگیری از آسیب دیدن موی سر در فصل تابستان را به شما بگوید.

ریزش موی سر در تابستان
ریزش موی سر در تابستان
حتماً بخوانید: شیوه صحیح نگهداری از مو (نرم کننده مو+واکس مو+اسپری نگهدارنده مو )

ریزش مو

علت ریزش مو در تابستان از بین رفتن فولیکول های مو است. فولیکول ها در فصول دیگر بسیار سخت به تار موها چسبیده است و موهای شما را از حوادث طبیعی در امان نگه داشته است. یکی دیگر از علت های ریزش مو در تابستان وجود حرارت بیش از حد در جو هوایی است، که این موضوع یکی از عوامل مهم در ریزش موی سر افراد محسوب می شود.

ریزش موی سر در تابستان
ریزش موی سر در تابستان
حتماً بخوانید: شیوه صحیح سشوار کشیدن مو

استفاده کمتر از اقلام حرارتی

شما برای اینکه در فصل تابستان موهای خود را از آسیب های طبیعی و غیر طبیعی در امان نگه دارید باید کمتر از اقلام حرارتی چون سشوار و اتوی مو استفاده کنید. سعی کنید در این فصل بعد از استحمام بگذارید موهایتان به صورت طبیعی در هوای خانه خشک شود و اگر می خواهید موهایتان را با سشوار حالت دهید حتماً از اسپری های محافظت کننده در برابر حرارت استفاده کنید تا موهای شما کمتر آسیب ببیند.

ریزش موی سر در تابستان

حتماً بخوانید: خواص قهوه سبز برای رژیم لاغری

رژیم غذایی

سعی کنید در این فصل از رژیم های غذایی دوری کنید و تا جایی که می توانید از رژیم های غذایی بهره ببرید که ویتامین ها و پروتئین های بدن شما را تغذیه کند. خوردن خشکبار تازه در این فصل می تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی رشد موهای شما داشته باشد و در تغذیه مواد مغذی بدن شما بسیار مؤثر واقع شود.

ریزش موی سر در تابستان

نوشیدن آب

بدن انسان ها در تابستان به علت تعریق بیش از حد مقدار زیادی آب از دست می دهد. حال این موضوع در خشکی موها و ریزش مو بسیار تأثیر گذار است و می شود گفت یکی از علت های ریزش مو در تابستان کمبود آب بدن است. سعی کنید در فصل تابستان بیشتر از آب و مواد غذایی که در خود میزان قابل توجهی آب دارند، استفاده کنید تا از خشکی بیش از حد موی سر جلوگیری کنید.

حتماً بخوانید: در چه زمان هایی نباید آب بنوشیم؟

حفاظت مو در برابر آفتاب

سعی کنید هنگامی که به بیرون از منزل تشریف می برید موهای خود را از تابش مستقیم آفتاب در امان نگه دارید و تا جایی که می توانید موی خود را با اقلامی چون کلاه بپوشانید تا کمتر در معرض حرارت قرار گیرند.

حتماً بخوانید: خواص معجزه آسا روغن آرگان

روغن آرگان

روغن آرگان از آن دست روغن هایی است که موی شما را تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد در برابر حرارت حفظ می کند و باعث طراوت موی شما در طی شبانه روز می شود. پس سعی کنید در فصل تابستان از این روغن معجزه آسا استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }