معماری روستیک یک سبک کاملاً طبیعیزمان مطالعه : ۴ دقیقه

معماری و دکوراسیون روستیک نشانگر یک معماری کاملاً طبیعی است و در دکوراسیون آن از متریال کاملاً طبیعی استفاده شده است . این سبک از معماری بیشتر در کلبه و ویلاهای روستایی دیده می شود و گاهی اوقات افرادی که این سبک دکوراسیون داخلی را دوست دارند در خانه های خود در شهر از آن بهره می برند .

در این نوع دکوراسیون خبر از متریال غیر طبیعی نیست و تمامی متریال استفاده شده حالت طبیعی خود را حفظ کرده اند . دکوراسیون سبک روستیک نمایانگر یک طبیعت واقعی در خانه و زندگی است .

مبلمان دکوراسیون روستیک
مبلمان دکوراسیون روستیک
حتماً بخوانید : دکوراسیون داخلی سرد برای دلنشین کردن فضا

مبلمان دکوراسیون روستیک

همان طور که گفته شد این سبک از معماری کاملاً طبیعی است ، برای همین مبلمان های این دکوراسیون کاملاً از مواد طبیعی و دست ساز انسان است . استفاده از چوب و الیاف طبیعی پارچه در مبلمان این دکوراسیون بسیار زیبا است و به انسان یک حس و حال خوبی منتقل می کند .

مبل ها ، میز ها ، کابینت ها و دکورها همه از متریال طبیعی بهره مند شده اند و با کمی دقت در دکوراسیون این سبک متوجه می شویم که در تمامی اجزای مبلمان آن از اقلام طبیعی مانند چرم ، الیاف پارچه ای طبیعی و چوب استفاده شده است و هنر دست بر زیبایی این مبلمان ها بسیار افزوده است .

متریال استفاده شده در ساخت
متریال استفاده شده در ساخت
حتماً بخوانید : چیدمان اتاق خواب به دلخواه خودتان

متریال استفاده شده در ساخت

چوب و سنگ عمده ترین متریال استفاده شده در این سبک هستند . یک نکته بسیار جالب در استفاده از متریال در ساخت این دکوراسیون این است که متریال حالت طبیعی و خشن خود را حفظ می کنند و تا جایی که امکان دارد به ماهیت متریال ها دست نمی زنند . اگر به عکس ها نگاه کنید متوجه می شوید که اجزای دکوراسیون کاملاً حالت طبیعی خود را حفظ کرده اند . رگه های چوب ، زمختی سنگ و چروک های الیاف طبیعی حس خوبی از طبیعت به انسان منتقل می کند .

بازشوهای این سبک معماری
بازشوهای این سبک معماری

بازشوهای این سبک معماری

این سبک معماری دوست دارد که طبیعت آن را احاطه کند و افرادی که در آن زندگی می کنند از طبیعت واقعی بهره مند شوند . برای همین دکوراسیون روستیک دارای بازشوهای نسبتاً بزرگ است که تا طبیعت و نور طبیعی را وارد خانه کند و حس انسان را به طبیعت تا حد زیادی افزایش دهد .

طبیعت خارج از این معماری بسیار زیبا است و دیدن آن به افرادی که در آن زندگی می کنند انرژی مثبتی می دهد و به نوعی می شود گفت انسان طمع آزادگی را مزه می کند .

جایگاه شومینه در سبک روستیک
جایگاه شومینه در سبک روستیک
حتماً بخوانید : فواید گل و گیاه در خانه

جایگاه شومینه در سبک روستیک

شومینه های هیزمی در دکوراسیون داخلی روستیک از جایگاه خاصی بر خوردار است و می شود گفت جز جدا نشدنی این معماری است . هدف از قرار گیری شومینه در خانه گرما و روشنایی طبیعی آن است و در فصل های سرد یک حس جادویی در خانه ایجاد می کند .

رنگ های پر کابرد در سبک روستیک
رنگ های پر کابرد در سبک روستیک

رنگ های پر کابرد در سبک روستیک

پر کاربرد ترین رنگ استفاده شده در این سبک ، رنگ های سبز ، طوسی و قهوه ای است . دلیل استفاده از این تم های رنگی گرمی بخشیدن به فضای خانه است و خانه را از حالت سرد بودن خارج کردن است .

هدف از ایجاد چنین رنگ هایی در خانه برای راحتی و گرمی بخشیدن به اعضای خانه است . البته نباید فراموش کرد که اقلام دستبافت و کارهای دستی کمک بسیار زیادی در آسایش این نوع خانه ها کرده است .

دکوراسیون روستیک
دکوراسیون روستیک
حتماً بخوانید : اقلیم معتدل و مرطوب چگونه است ؟

استفاده از این سبک معماری

همانطور که گفته شد از معماری روستیک در فضاهای طبیعی استفاده می شود . ولی برخی از افراد به دلیل محدودیت هایی نمی توانند در این فضا زندگی کنند و از دکوراسیون این سبک در خانه خود بهره مند شوند . یک خبر خوش به این افراد این است که شما می توانید سبک معماری مدرن و معماری روستیک را با هم تلفیق کنید و یک فضای جذاب و زیبا برای خود و اعضای خانواده خود ایجاد کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }