ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمالزمان مطالعه : ۳ دقیقه

دکوراسیون مینیمال

ذهنیت افراد می تواند تمام زندگی آن ها را تحت پوشش قرار دهد و شیوه زندگی آن ها را به سوی افکارشان هدایت می کند. افکار مینیمالیسم، یکی از این نوع ذهنیت ها است. حال این نوع ذهنیت از دیرباز ورود پیدا کرده است به دکوراسیون داخلی افراد و تا امروز که این مطلب را برای شما تهیه می کنیم به این موضوع در صنعت معماری پر و بال داده شده است.

در ادامه مطلب تیم معماری تکامگ شما در داشتن یک دکوراسیون داخلی مینیمال کمک خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

رنگ

رنگ ها در هر فضایی خبر از ذهنیت طراح آن فضا را می دهد. ثبات رنگی و استفاده کردن از تعداد محدودی رنگ مشابه به هم می تواند خبر از افکار مینیمالیسم طراح آن فضا را بدهد. پس شما برای داشتن یک فضای مینیمال احتیاج به تعداد بسیار محدودی رنگ دارید و نباید در دکوراسیون خود از رنگ ها زیاد و متنوعی استفاده کنید.

دکوراسیون مینیمال

حتماً بخوانید: ویژگی های معماری فرانک لوید رایت

مبلمان

با پیشرفت صنعت معماری شاهد طراحی های نوین در صنعت مبلمان هستیم. اما شما برای داشتن یک دکوراسیون ساده نباید غرق در این صنعت بیکران بشوید و خود را درگیر مبلمان هایی عجیب و غریب کنید. شما می توانید از مبلمان های کلاسیک و جا افتاده در صنعت دکوراسیون استفاده کنید تا به هدف خود در داشتن یک دکور ساده برسید.

دکوراسیون مینیمالاکسسوری ها

در صنعت مینیمال طراحان از هر شلوغ کاری در چیدمان فضا پرهیز می کنند و سعی می کنند تا جای ممکن فضاها را خالی نگه دارند. شما برای داشتن چنین فضایی باید از زیاده روی در چیدمان اکسسوری ها بسیار پرهیز کنید و فضای خود با اکسسوری هایی که بسیار مورد علاقه تان است تزئین کنید.

دکوراسیون مینیمالروشنایی

مینیمالیست ها در هر موردی که شما فکر می کنید ساده می نگرند، ولی در مورد روشنایی ساده فکر نمی کنند و سعی می کنند تا جایی که می توانند فضای خود را روشن نگه دارند و از هر فرصتی در فضا به نفع نور استفاده کنند.

توجه داشته باشید که در این نوع طراحی نباید تن به اقلام روشنایی شلوغ بدهید و تا جایی که می توانید باید از اقلام بسیار مدرن و ساده استفاده کنید و نور فضای خود را در عین سادگی اجسام فراهم کنید.

حتماً بخوانید: معماری روستیک یک سبک کاملاً طبیعی

روستیک

دکوراسیون روستیک می گوید اشیاء باید حالت طبیعی خود را حفظ کند تا اجسام بتوانند معنا و حس خوبی به فضا ببخشند. حال استفاده از نوع دکوراسیون می تواند شما در داشتن یک فضای مینیمال بسیار کمک کند. به طور مثال استفاده از الوار و چوب طبیعی می تواند منظر خوبی در فضای شما ایجاد کند.

 Minimal decorationگیاهان

گیاهان به دلیل رنگ سبز خود و جاندار بودن خود می توانند به فضای شما جان ببخشند. شما می توانید از گیاهان ساده چون شفلرا در فضای خود استفاده کنید و جریان زندگی را به فضای خود هدیه دهید.

حتماً بخوانید: پاویون بارسلون یک شاهکار بزرگ از میس واندرو

تابلو و مجسمه

یکی از دکوراسیون هایی که در هر فضایی دیده می شود مجسمه ها و تابلوها هستند. اما استفاده از این نوع اقلام دکوراسیونی برای مینیمالیسم ها کمی متفاوت تر از دیگر افراد است. شما می توانید با استفاده از یک تابلو ساده و مجسمه ای ساده به هدف خود در این نوع دکوراسیون برسید. یک مثال خوب در این زمینه می تواند پاویون بارسلون باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }