هنگام نگهداری از گیاه آگلونما به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

یکی از گیاهان مقاوم که افراد با فراهم کردن حداقل ها می توانند شاهد رشد کم و زنده ماندن آن باشند، گیاه آگلونما است. نور خوب، دمای اتاق، رطوبت اتاق، آبیاری متوسط، کوددهی در هر فصل و … از شرایط نگهداری کلی این گیاه است.

متأسفانه این گیاه بسیار زیبا در زمان نگهداری دچار بیماری هایی می شود که ما امروز به دلیل و درمان آنها پرداخته ایم.

زرد شدن برگ های آگلونما

علت زرد شدن برگ های این گیاه آبیاری زیاد و نداشتن زهکشی درست در گلدان است. برای رفع این مشکل آبیاری را کاهش دهید و حتماً سوراخ های زیر گلدان را بررسی و مطمئن شوید که آب اضافی از زیر گلدان خارج می شود.

عسلک آگلونما

حشره گل و ترشحات مایع چسپناک باعث چسبندگی برگ های گیاه می شود. برای رفع این مشکل برگ های گیاه را با دستمال مرطوب تمیز کنید و از سم کنفیدور استفاده کنید.

سبز شدن آگلونما

اگر آگلونما صورتی دارید و برگ های صورتی آن سبز شده مطمئن باشید که به گیاه نور کافی نتابیده است. توجه داشته باشید که گیاهان رنگی نیازمند نور بیشتری هستند و در غیر اینصورت رنگ برگ هایشان سبز می شود.

لکه های قهوه ای روی برگ های آگلونما

قارچ، نور مستقیم و غبارپاشی هنگام ظهر و در زمان تابش نور خورشید می تواند سبب ایجاد لکه های قهوه ای روی برگ های آلگونما شود. برای رفع این مشکل از یک جزیره یا دستگاه رطوبت ساز استفاده و گیاه را حتماً قارچکشی کنید.

آویزان شدن برگ های آگلونما

زیاده بودن برگ های گیاه، تشنگی گیاه، آسیب دیدگی ریشه گیاه و سرمای هوا می تواند سبب آویزان شدن برگ های آگلونما شود. توجه داشته باشید که در این زمان رنگ برگ های گیاه تغییری نمی کند.

لوله ای شدن برگ های آگلونما

تغییرات دمایی، آفت، کمبود رطوبت، خشک بودن محیط و کمبود مواد غذایی سبب لوله ای شدن برگ های این گیاه می شود. برای رفع این مشکل آبیاری و دمای مورد نیاز گیاه را فراهم کنید. حتماً هم به تأمین رطوبت گیاه توجه داشته باشید.

پاجوش نزدن آگلونما

گلدان نامناسب، آبیاری غیراصولی و تقویت نکردن گیاه می تواند از دلایل پاجوش نزدن باشد.

حتماً بخوانید: علت ریزش و زرد شدن برگ های گیاه کراسولا خرفه ای چیست؟

شپشک آرد آلود

شپشک آرد آلود آگلونما به زخم های سفید و پنبه ای مانند در زیر برگ ها گیاه گفته می شود. برای رفع این مشکل از حشره کش کنفیدور استفاده کنید.

رشد نکردن آگلونما

وجود گل، عدم تغذیه مناسب، کوددهی نکردن و کمبود نور می تواند دلیل رشد نکردن این گیاه باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }