یکی از دلایل شوره زدن خاک گلدان آبیاری با آب شهری استزمان مطالعه : ۱ دقیقه

آبیاری با آب شهری، استفاده از خاک نامرغوب، کوددهی زیاد و … از دلایل اصلی شوره بستن خاک گلدان است. در ادامه ما هر کدام از این دلایل را به طور مختصر شرح داده ایم و امیدوار هستیم این مطلب بتواند مشکل گیاه شما را رفع کند.

آبیاری گیاه با آب شهری

یکی از مهمترین دلایل شوره زدن خاک گلدان می تواند آبیاری با آب شهری باشد. همانطور که می دانید آب شهری املاح زیادی دارد که باعث شوره بستن سطح خاک می شود. بهتر است قبل از اقدام به آبیاری بگذارید آب ۲۴ ساعت بماند یا آن را بجوشید و زمانی که سرد شد گیاه خود را آبیاری کنید.

استفاده از گلدان سفالی

گلدان های سفالی املاح آب را جذب خود می کنند و در آبیاری بعدی دوباره جذب خاک می شود. بهتر است از گلدان های سفالی برای گیاهانی که زیاد رطوبت را دوست ندارند استفاده کنید.

کوددهی بیش از حد

از دیگر دلایل شوره زدن خاک گلدان بیش از حد کود دادن است. زمانی که شما کود زیاد می دهید گیاه توانایی جذب تمام مقدار کود را ندارد، برای همین به سطح خاک برمی گرداند و سبب شوره بستن خاک می شود.

حتماً قبل از استفاده با طریقه مصرف کود آشنا شوید و نهایتاً هر دو هفته در میان اقدام به کوددهی کنید.

حتماً بخوانید: به مشکلات رایج هنگام نگهداری از گیاه بامبو اشاره کرده ایم

خاک نامناسب

خاک های نامرغوب املاح زیادی دارند و زمانی که شما آبیاری می کنید این املاح به صورت شوره روی سطح خاک معلوم می شوند. بهتر است برای گیاهان خود همیشه از خاک های آپارتمانی مرغوب استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }