روغن آرگان؛ روغنی طبیعی برای زیبایی پوست و موزمان مطالعه : ۴ دقیقه

خواص روغن آرگان

اکثر زنان و مردان در جهان امروز دوست دارند پوست و موی زیبایی داشته باشند. برای همین موضوع همیشه به دنبال یک مواد شیمیایی یا طبیعی هستند که از پوست و مو آن ها مراقبت کند. روغن آرگان یکی از این مواد طبیعی است. شما می توانید از روغن آرگان به عنوان یک ماده طبیعی برای زیبایی پوست و مو خود استفاده کنید و از خواص روغن آرگان بر روی پوست و موی خود لذت ببرید.

خواص روغن آرگان
خواص روغن آرگان

روغن آرگان

روغن آرگان را می شود یک جادوگر برای پوست، مو، دستگاه گوارش و پیشگیری از سرطان دانست. بله شاید برای شما جالب باشد که یک روغن که از درخت آرگان بدست می آید این همه خواص داشته باشد. یک نکته جالب در مورد روغن آرگان این است که، این روغن بسیار با ارزش از مغز میوه ی درختی بسیار مقاوم در برابر شرایط اقلیمی بدست می آید.

حرف از مغز این میوه با ارزش شد. باید گفت مغز این میوه که از آن روغن آرگان گرفته می شود دارای ویتامین های A ،C و E است. اسیدهای چرب وامگا ۶ و امگا ۹  وانتی اکسیدان دیگر مواد با ارزش روغن آرگان است.

خواص روغن آرگان

خواص آرگان برای مو

زمان آن رسیده است که اگر موهای صدمه دیده دارید حتماً از روغن آرگان برای ترمیم موهای خود استفاده کنید. روغن آرگان به دلیل  داشتن ویتامین A می تواند به سرعت موهای صدمه دیده را ترمیم کند و شما را از داشتن موهای زیبا و درخشان بهره مند می سازد. باید گفت مو یکی از مهمترین دلایل زیبایی یک فرد است و اگر از آن غافل شود زیبایی خود را تا حد بسیاری از دست می دهد. پس بیایید با استفاده از روغن آرگان این زیبایی را به مو های صدمه دیده خود بازگردانید و نگذارید موهای آسیب دیده از زیبایی شما بکاهد.

حتماً بخوانید: رازهای زیبایی بیشتر رنگ موی بلوند

درمان ریزش مو

امروزه در بین خانم ها و آقایان معضلی به نام ریزش مو اتفاق افتاده است. بسیاری از این افراد هزینه و زمان های بسیار زیادی را صرف کاهش ریزش موی سر خود کرده اند. یک خبر خوش برای این افراد که به موهای خود اهمیت زیادی می دهند، استفاده از روغن آرگان می تواند موهای صدمه دیده شما را ترمیم کند و به رویش مجدد موهای سالم شما کمک بسیار زیادی کند.

حتماً بخوانید: روغن های طبیعی که برای رشد مو معجزه می کنند

درمان شوره سر

روغن آرگان به دلیل وجود آنتی اکسیدان و ویتامین A در خود می تواند شوره سر را از بین ببرد. اکثر افراد برای درمان شوره سر هزینه های زیادی بابت شامپوهای ضد شوره کرده اند. یک موضوع مهم در زمینه استفاده از شامپوهای ضد شوره این است که اگر به مدت زیاد از این نوع شامپوها استفاده کنید باعث صدمه دیدن به مو و ریشه مو می شوید. حال بیایید با یک تیر چند نشان بزنید. شما با استفاده از روغن آرگان هم مشکل شوره سر خود را به طور طبیعی رفع می کنید و هم باعث رویش مو و ترمیم موهای آسیب دیده خود می شوید.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح سشوار کشیدن مو

در امان ماندن مو در برابر حرارت

حرارت آفتاب در تابستان و حرارت سشوار برای مو بسیار ضرر دارد. شما می توانید با مالش ۲ الی ۳ قطره روغن آرگان بر مو سر خود از این زیان جلوگیری کنید و دیگر نگران صدمه دیدن موی خود در برابر حرارت ها طبیعی و غیر طبیعی مانند اتو مو نباشید.

خواص روغن آرگان

نرم کننده مو

اگر به دنبال نرمی مو و درخشندگی مو خود هستید حتماً از روغن آرگان استفاده کنید. برای این کار فقط لازم است بعد از استحمام موهای خود را با ۲ الی ۳ قطره روغن آرگان چرب کنید و از درخشندگی و نرمی موی خود لذت ببرید.

حتماً بخوانید: علل تیرگی و کدری پوست صورت

خواص روغن آرگان بر روی پوست

دیگر خواص روغن آرگان برای پوست صورت شما است. شما می توانید با ماساژ صورت خود به وسیله ی این روغن جوانی را به پوست صورت خود برگردانید و چین و چروک و لک ها را از روی صورت خود حذف کنید. شما با استفاده از آرگان می توانید دیگر نگران خشکی و التهاب پوست صورت خود نباشید و برای همیشه از شر این موضوعات خلاص شوید و پوستی زیبا به خود هدیه بدهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }