جای لک و جوش صورت خود را چگونه از بین ببریم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

از بین بردن جای جوش

جوش زدن طبیعت پوست تمامی انسان های روی کره زمین است. اما ماندن جای جوش می تواند جزء طبیعت پوست انسان نباشد. شما می توانید با استفاده از ضد لک ها و ضد آفتاب های موجود در بازار پاسخ قاطعی به لک ها و جای جوش های صورت خود بدهید و صورتی یک دست و صاف را به خود هدیه دهید.

از بین بردن جای جوش
از بین بردن جای جوش

ضد آفتاب

بهترین و مهمترین محصول نگهداری از پوست صورت می تواند ضد آفتاب باشد. به نوعی می شود گفت هیچ محصول مراقبتی پوست نمی تواند جایگزین ضد آفتاب شود. حال شمایی که روی صورت خود جای جوش دارید، حتماً برای ترمیم آن از ضد آفتاب استفاده کنید.

حتماً بخوانید: تأثیر کرم ضد آفتاب بر زیبایی پوست

ترمیم کننده پوست

اگر جای جوش صورتتان تازه است و می خواهید هر چه سریعتر جای آن را از بین ببرید، حتماً از ترمیم کننده پوست استفاده کنید. به این موضوع هم توجه کنید که ترمیم کننده پوست هیچ تأثیری بر روی جای جوش های قدیمی ندارد.

حتماً بخوانید: با لک های پوستی چه باید کرد؟

لایه برداری پوست

سعی کنید هفته ای یک الی دوبار پوست خود را لایه برداری کنید. توجه داشته باشید که اگر لایه بردارهای شما اسیدی باشد، می تواند تأثیر بسیار مثبتی در ترمیم جای لک و جوش شما داشته باشد.

از بین بردن جای جوش
از بین بردن جای جوش

ماسک های خانگی

استفاده از ماسک های خانگی به صورت مداوم می تواند شما را در ترمیم جای جوش و لک کمک زیادی کند. توجه داشته باشید که اصلاً نباید توقع درمان سریع را از ماسک های خانگی داشته باشید.

حتماً بخوانید: ما برای سفیدی و روشنی پوست خود احتیاج به گلوتاتیون طبیعی داریم

محصولات ضد لک

اگر کمی در بازار محصولات مراقبتی و روشن کننده پوست قدمی بزنید حتماً با محصولات متنوعی در این زمینه آشنا خواهید شد. اما موضوعی که شما هنگام خرید این محصولات باید توجه کنید، ترکیبات آن ها است. به طور مثال محصولاتی که در آن ها از ترکیباتی نیاسین آمید، کوجیک اسید، آلفا آربوتین و گلوتاتیون استفاده شده باشد، می تواند تأثیر مثبتی در درمان جای جوش و لک صورت شما داشته باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }