چه افرادی در معرض تله بی ارزشی هستند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

چه افرادی در معرض تله بی ارزشی هستند؟

امروز ما در مورد موضوعی صحبت می کنیم که افرادی به خاطر اشتباهات و رفتار نامناسب والدینشان دچار یک تله در زندگی خود شده اند. بیایید کمی واضح تر صحبت کنیم. چرا آفریده به این زیبایی را که خود تصمیم گرفته اید به دنیا بیاورید با رفتارهای اشتباه و ناپسند دچار تله بی ارزشی می کنید؟ می شود گفت والدین و اعضای خانواده هستند که سبب می شوند افرادی امروزه دچار طرحواره بی ارزشی شوند. در ادامه به سوال؛ چه افرادی در معرض تله بی ارزشی هستند؟ پرداخته ایم.

چه افرادی در معرض تله بی ارزشی هستند؟ناامیدی پدر و مادر

یکی از مواردی که سبب می شود افراد دچار طرحواره بی ارزشی شوند، این است که فکر می کنند پدر و مادرشان از آن ها ناامید شده اند و زیاد به آن ها اهمیت نمی دهند.

ترک پدر و مادر

ترک پدر و مادر می تواند خود دلیلی باشد که فرزند خود را سرزنش کند. این سرزنش سبب می شود آن فرزند در آینده دچار تله نقص شود.

حتماً بخوانید: تله بی ارزشی در زندگی مشترک چگونه اتفاق می افتد؟

بی ارزش خطاب کردن

فرزند احتیاج دارد که پدر و مادرش به آن ارزش دهند. اما در بعضی خانواده این اتفاق نمی افتد و والدین سعی در بی خاصیت و بی ارزش نشان دادن فرزند خود دارند. این فرزندان همان افرادی در آینده می شوند که عنوان این مطلب می تواند آن ها را آزار دهد.

انتقاد

اینکه افراد دچار تله بی ارزشی حساسیت شدیدی به انتقاد دارند کاملاً برای ما واضح است. اما چگونه این حساسیت به انتقاد در افراد نشعت می گیرد؟ ما احتمال می دهیم شاید این افراد در خانواده خود همواره برای گفتار، رفتار و ظاهر خود مورد انتقاد قرار می گرفتند.

چه افرادی در معرض تله بی ارزشی هستند؟تجاوز جنسی

متأسفانه افرادی که توسط یکی از اعضای خانواده خود مورد تجاوز جنسی، احساسی و فیزکی قرار گرفته اند، می توانند از آن دست افرادی باشند که در آینده در معرض تله بی ارزشی قرار بگیرند.

بی مهری پدر و مادر

طرحواره بی ارزشی می تواند از زمانی در افراد آغاز شود که مورد بی مهری و طرد شدگی از سوی والدین خود قرار گرفته باشند.

مقایسه با برادر و خواهر

مقایسه های بد و بیش از حد یک فرزند با برادر یا خواهر آن می تواند تله نقص را به همراه داشته باشد.

مقصر کیست؟

خانواده هایی که بی خود و بی جهت بابت هر مشکلی فرزند خود را مورد سرزنش قرار داده اند، این امکان را بدهند که روزی فرزندشان دچار تله نقص شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }