رنگ سرخابی؛ رنگ سال ۲۰۲۳ که حس سرزندگی و نشاط می دهدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

رنگ سال ۲۰۲۳

هر سال که وارد ماه دسامبر می شویم موسسه پانتون رنگ سال را اعلام می کند. امسال موسسه پانتون به سراغ یک رنگ ۱۵۰ ساله رفته است. این رنگ سرخابی (ارغوانی روشن) نام دارد و طب گفته این موسسه آمریکایی نماد قدرت و توانایی است و به افراد یک حس شادی مطلق می دهد.

طبق گفته مدیر اجرایی این موسسه رنگ سرخابی، رنگی جسور، شجاع و نترس است و به افراد لذت و خوش بینی را به تصویر می کشد. چیزی این روزها ما انسان ها واقعاً به آن نیاز داریم.

رنگی معتدل

حتماً متوجه شده اید که رنگ های خانواده قرمز حس سرزندگی و نشاط در ما ایجاد می کند و  به افراد حس یک زندگی خوب و توانایی می دهند. رنگ سرخابی به دلیل گرمی و سردی که در خود دارد، رنگی معتدل به حساب می آید. این رنگ حس اعتماد به نفس را در ما می افزاید و سبب شادی و خوش بینی ما می شود. جالب است بدانید رنگ سال ۲۰۲۳ هنگام تصمیم گیری به کمک افراد آمده و به آنها کمک کرده تا با منطق و فکر تصمیم بگیرند.

رنگ سال 2023رنگ سرخابی در دنیای دیجیتال

موسسه پانتون معتقد است که در دنیای فضای مجازی استفاده از این رنگ می تواند افراد را از نظر روحی و روانی در تعادل بیشتری قرار دهد. جالب است بدانید کمپانی موتورولا امسال از رنگ پیشنهادی موسسه پانتون در تولید محصولات خود استفاده کرده است و تلفن هوشمند خود را با رنگ سرخابی عرضه و تولید کرده است. البته محصول خود را با همکاری موسسه پانتون تولید کرده است.

حتماً بخوانید: Elle، Vogue و Gq از سایت های معروف مد است

تأثیر رنگ در صنایع مختلف

رنگ سال همیشه در تجارت و تولید محصولات می تواند اثر بسیار چشم گیری داشته باشد. طبیعتاً اکثر صنایع اعم از دکوراسیون داخلی، آرایشی، دیجیتال و … از رنگ انتخابی این موسسه در تولید محصولات خود استفاده می کنند.

در آخر

کلام آخر را با گفته متخصصان موسسه پانتون به پایان می رسانیم. متخصصان بر این باورند که رنگ نوعی زبان بصری است که همه ما از هر نژاد، جنسیت و جغرافیایی آن را درک می کنیم. برای همین زمانی که ما بتوانیم معنی خاص هر رنگ را بدانیم، می توانیم هنگام معاشرت ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنیم و درک و فهم بهتری از اجتماع داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }