نکته های کلیدی در نگهداری از نخل ماداگاسکارزمان مطالعه : ۱ دقیقه

نخل ماداگاسکار

به این گیاه می گویند نخل، اما نخل نیست. در واقع به دلیل شباهتی که این گیاه به گروه های نخل دارد به نخل شهرت پیدا کرده است. اگر شما قصد دارید از نخل ماداگاسکار که یک گیاه بومی منطقه ماداگاسکار است، نگهداری کنید ادامه مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

تهویه

نخل ماداگاسکار احتیاج به تهویه بسیار خوب دارد. پس حتماً این گیاه را در جایی قرار دهید که گردش هوای خوبی داشته باشد.

نور

مهمترین نکته در نگهداری از نخل ماداگاسکار نور کافی است. اگر قصد دارید این گیاه را در منزل نگهداری کنید، حتماً آن را کنار پنجره جنوبی خانه خود قرار دهید. اگر هم قصد دارید در فضای باز از این گیاه نگهداری کنید، حتماً آن را در جایی قرار دهید که در معرض تابش نور غیرمستقیم آفتاب قرار بگیرد.

خاک

ترکیب خاک کاکتوس و خاک گیاهان آپارتمانی می تواند برای این گیاه کافی باشد. توجه داشته باشید که این گیاه احتیاج به زهکشی بسیار خوب دارد.

نخل ماداگاسکارتغذیه

برای تغذیه این گیاه هر سه ماه یکبار به سطح خاک آن ورمی کمپوست اضافه کنید و هر دو هفته یکبار هم با کود ۱۲.۱۲..۳۶ آن را آبیاری کنید.

حتماً بخوانید: یکی از دلایل زرد شدن برگ گیاهان می تواند آبیاری اشتباه باشد

گلدان

برای تعیین سایز گلدان هم به حجم ریشه های گیاه خود توجه کنید.

ریزش برگ

نخل ماداگاسکار در فصول سرد دچار خزان می شود. پس سعی کنید اگر از این گیاه در فضای باز نگه داری می کردید آن را به جای گرم با نور و تهویه کافی منتقل کنید. دمای بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتی گراد می تواند برای این گیاه مناسب باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }