پورشه ۹۱۱ داکار؛ یک خودروی اسپرت آفردوی ۲۲۵ هزار دلاریزمان مطالعه : ۳ دقیقه

پورشه ۹۱۱ داکار

همیشه وقتی حرف از سفرهای خارج از جاده و آفرودی میشد در ذهن ما خودروهای شاسی بلند مثل بنز جی کلاس، لندکروز، جیپ رنگلر و … تداعی میشد. اما متأسفانه یا خوشبختانه خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت سعی دارند وارد جاده های ناهموار شوند. در این زمینه برندهایی مثل پورشه و لامبورگینی وارد میدان شده اند و خودروهای اسپرت خود را با تغییراتی آماده سفرهای آفرودی کرده اند.

میریم به سال ۱۹۸۴ که پورشه ۹۵۳ قهرمان رالی پاریس-داکار شد. آن موقع ۹۵۳ با داشتن تعلیق دو دیفرانسیل ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. اما الان که ما این مطلب را می نویسم قرار است پورشه ۹۱۱ داکار به یادبود ۹۵۳ در سال ۲۰۲۳ با قدرت ۴۷۳ اسب بخار به بازار عرضه شود.

پورشه 911 داکارطراحی ظاهری

اولین موردی که در پورشه ۹۱۱ داکار به چشم می خورد تایرهای پیرلی اسکورپیون با پهنای ۲۹۵ میلی متری است که رینگ های ۲۰ اینچی این خودرو را احاطه کرده است. دومین مورد هم طبیعتاً ارتفاع این خودرو است که در بخش مشخصات فنی به آن بیشتر پرداخته ایم.

پورشه ۹۱۱ داکار قرار است با رنگ های استاندارد و بدون هیچ تزئیناتی به بازار عرضه شود. البته شما می تواند ۹۱۱ داکار را با طرح ویژه رالی که مشابه ۹۵۳ است سفارش دهید.

در ظاهر شما یک بال عقب می بینید که ثابت است و در دماغه جلویی خودرو هم شاهد بدنه ی CFRP مشابه ۹۱۱ GT3 هستید. در آن بالا هم روی سقف یک ریل باربند نصب شده که قابلیت حمل ۴۲ کیلوگرم بار را دارد. البته در جلوی این باربند یک نورافکن جذاب هم نصب شده است.

پورشه 911 داکارمشخصات فنی

اول می پردازیم به ارتفاع این خودرو؛ جالب است بدانید که ۹۱۱ داکار نسبت به نسخه استاندارد ۸ سانتی متر بلند است. سیستم تعلیق تقویت شده این خودرو به شما اجازه می دهد هنگام رانندگی در سطح جاده ۵ سانتی متر بلندتر از ۹۱۱ استاندارد قرار بگیرید. جالب تر این است که شما می توانید تا سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت با بالاترین ارتفاع خودرو رانندگی کنید. البته بعد از این سرعت سیستم تعلیق به حالت استاندارد برمی گردد. فکر نمی کنیم که شما اصلاً بخواهید تا سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت با این خودرو رانندگی کنید. تا یادمان نرفته بهتر است بدانید که این خودرو به سیستم قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب مجهز است.

حتماً بخوانید: پورشه کاین توربو GT را به عنوان یک سوپر کراس اوور می شناسند

قلب تپنده این خودرو یک موتور۳ لیتری ۶ سیلندر تخت توربوشارژ است که ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تمام تجهیزات محرک این خودرو مشابه ۹۱۱ GTS و ۹۱۱ تارگا است با این تفاوت که گیربکس ۸ سرعته PKD به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده است.

این قوای محرکه در کنار حالات رانندگی مختلف ۹۱۱ داکار را پرشتاب ترین خودروی آفرود جهان تبدیل کرده است. جالب است بدانید که این خودرو با تایرهای عاج دار خود می تواند صفر تا ۱۰۰ را در زمان ۳.۲ ثانیه بزند. توجه کنید این عدد برای ۹۱۱ GTS استاندارد ۳.۹ ثانیه است.

پورشه 911 داکارخرید

نمی دانیم که شما تمایلی دارید با خودروهای اسپرت به سفرهای آفرودی بروید یا نه، ولی این را می دانیم که اگر قصد چنین کار را دارید باید حدود ۲۲۵ هزار دلار هزینه کنید. اگر خواستید این خودروی جذاب را بخرید، بد نیست نگاهی به ساعت قلب بازی که با این خودرو رونمایی شده است بیاندازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }