از ممنوعات دوران باردای نگهداری نکردن از گربه استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ممنوعات دوران بارداری

همانطور که دوران بارداری تغییرات زیادی در سیستم بدنی خانم ها ایجاد می کند در سبک زندگی آنها هم تغییراتی به وجود می آورد. در این دوران باید مادران خود را به یک سبک زندگی جدیدی عادت دهند و به ممنوعات دوران بارداری اهمیت زیادی دهند.

نگهداری از گربه ممنوع

قبل از هر چیز اگر از گربه ای در منزل خود نگهداری می کنید حتماً واکسیناسیون آن را به طور کامل انجام دهید.

وجود انگل توکسوپلاسما در مدفوع، مو و خاک گربه می تواند احتمال سقط جنین را در مادر افزایش دهد. حتی متخصصان این امکان را می دهند که نگهداری از گربه در دوران بارداری می تواند سبب اختلال در سیستم عصبی جنین شده و موجب نابینایی و آسیب های مغزی در زمان تولد شود.

مصرف بیش از حد کافئین

مادران باردار بهتر است مصرف کافئین روزانه خود را به زیر ۲۰۰ گرم برسانند. جالب است بدانید که مصرف زیاد کافئین در دوران بارداری به خصوص سه ماهه اول می تواند سبب سقط جنین شود.

ممنوعات دوران بارداریورزش های سنگین ممنوع

از ممنوعات دوران بارداری می توان به انجام ندادن ورزش های سنگین اشاره کرد. ورزش و فعالیت های سنگین می تواند به رحم و جنین فشار زیادی را وارد کند. اما توجه داشته باشید که ورزش و تحرکات سبک می تواند موجب آسان نمودن زایمان طبیعی خانم ها شود. بهتر است از پزشک خود در این دوران یک برنامه ورزشی بخواهید.

حتماً بخوانید: با رعایت این مسائل شانس بارداری دختر را بالا ببرید

مصرف نوشیدنی های الکلی

الکل سلامت نوزاد را بشدت تهدید می کند و موجب ایجاد سندرم جنین الکلی در نوزاد می شود. پس مادران نباید در دوران بارداری و شیردهی از نوشیدنی های الکلی استفاده کنند و باید توجه داشته باشند که الکل در رشد نوزاد اختلال ایجاد می کند.

حتماً بخوانید: سیگار کشیدن می تواند سبب ناباروری در خانم ها و آقایان شود

مصرف دخانیات

مصرف دخانیات هم همانند نوشیدنی های الکلی در دوران بارداری ممنوع است. بهتر است بدانید مادرانی که در دوران بارداری سیگار مصرف می کنند باعث بروز مشکلات تنفسی و ریوی در نوزاد خود می شود. جالب است بدانید که مصرف سیگار این روزها دلیل خوبی برای ناباروری مردان و زنان شده است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }